|

سایبان خودرو چه کارایی دارد و در چه فضایی قابل اجرا می باشد؟

در این مقاله قصد داریم به مزایای استفاده از سایبان پارکینگ و انواع سایبان سبک من جمله سایبان خودرو در زندگی روزمره افراد بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سایبان خودرو چه کارایی دارد و در چه فضایی قابل اجرا می باشد؟

 

سایبان خودرو فضای ویژه و مناسب برای پارک خودرو می ‌باشد تا در معرض عوامل مخرب مثل تابش نور شدید خورشید قرار نگیرد. این عامل آسیب زا باعث از بین رفتن رنگ بدنه ی خودرو می ‌گردد. اجزای داخلی آن را دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی می ‌نماید و در روز های گرم تابستان استفاده از خودرو را برای رانندگان غیر ممکن می‌ سازد در نتیجه برای پیش گیری از وقوع این معضل استفاده از سایبان خودرو ضروری است. در این مقاله نیز قصد داریم به مزایای استفاده از این سازه ی سبک در زندگی روزمره افراد بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سایبان خودرو چیست؟

سایبان خودرو محصولی ایستا و مقاوم است تا در برابر عوامل آسیب زا پوشش دهی لازم را ایجاد نماید و سلامت خودرو ها را تضمین کند. این محصول در برابر آسیب ‌های مخرب، شرایط ایمنی را ایجاد می ‌نماید. این عوامل آسیب زا عبارتند از:

  • ریختن برف سنگین، بارش های تگرگ و باران می ‌تواند باعث از بین رفتن رنگ خودروی شما شود.

  • سرما و گرمای شدید در ساعات مختلف شبانه روز نیز می‌ تواند شاسی خودرو ها را دچار آسیب جدی کند.

  • ریختن هر گونه عامل آلوده کننده همواره سطح خودروی شما را تخریب می ‌نماید به عنوان مثال فضولات پرندگان و شاخ و برگ درختان باعث ایجاد خط و خش در سطح خودرو خواهند شد.

  • همان طور که پیش از این اشاره شد ورود اشعه‌ های مضر خورشیدی نیز آسیب ‌های زیان باری را برای افراد به همراه خواهد داشت.

سایبان پارکینگ

ضرورت استفاده از سایبان خودرو در زندگی روزمره

این محصول را با نام سایبان پارکینگ نیز می‌ شناسیم. این محصول جایگاه خود را امروزه در میان زندگی افراد به ویژه در شهر های بزرگ تثبیت نموده است. از این سازه ی سبک در فضا های متعدد و بخش‌ های مختلف استفاده می ‌شود. در سطح شهر می ‌توان نمونه های متعددی از سایبان پارکینگ ‌های تولید شده را مشاهده کرد.

نصب این سازه‌ ی کاربردی می ‌تواند شرایط بهتری را برای افراد در محیط‌ های زندگی و فضای شغلی ایجاد نماید. زمانی که از سایبان پارکینگ استفاده می‌ کنیم، دیگر نگران از بین رفتن سلامت خودرو و یا به سرقت رفتن اجزای آن نخواهیم بود.

در چه فضایی می‌ توانیم سایبان پارکینگ نصب کنیم؟

با بررسی شرایط محیطی و نیاز افراد می‌ توان متناسب با سلیقه و نظر آن ها، سازه ی سایبان را بر پا کرد. این محصولات تنوع گسترده ‌ای را در زمینه ی ساخت و اجرا دارد، بنابراین برای بر پایی آن با محدودیت مواجه نخواهید شد. از جمله اماکنی که امکان استفاده از سایبان خودرو در آن وجود دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایستگاه های تاکسی، اتوبوس و مترو

  • مراکز تفریحی و گردشگری

  • خانه های مسکونی و ویلا باغ ها

  • سازمان ها و اداره های دولتی یا شخصی

  • ورزشگاه ها و نمایشگاه های دائمی و موقت

  • دانشگاه ها و مدارس

و...

امکانات سایبان پارکینگ چیست؟

سایبان خودرو امروزی امکانات گسترده ‌ای را دارد و با در نظر داشتن این امکانات باعث ایجاد شرایط بهتر برای شهروندان شده است. از جمله امکانات سایبان پارکینگ مدرن می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سازه ی این سایبان‌ ها به گونه ‌ای صورت می‌ گیرد تا در قسمت ورود به سایبان هیچ گونه پایه ‌ای وجود نداشته باشد و باعث ایجاد مزاحمت جهت حرکت و چرخش خودرو ها نشود.

  • سقف سایبان به گونه ‌ای طراحی می ‌گردد تا از خاصیت آنتی یو وی بالا برخوردار باشد و اشعه ‌های مضر خورشید را به سطح خارجی سازه منعکس نماید. در نتیجه سایه ی خنکی در فضا ایجاد خواهد شد.

  • سقف سایبان را می ‌توان با استفاده از لامپ ‌های مناسب نور پردازی نمود و در ساعات مختلف در شبانه روز از آن استفاده کرد.

  • در قسمت فوقانی سایبان خودرو، آب رو هایی شبیه به ناودانی طراحی می‌ گردد تا رطوبت در سقف سازه ی شما باقی نماند و آب ناشی از بارش ها به خارج آن هدایت گردد.

  • در قسمت‌ های جانبی و نما های متعدد نیز پیشانی مناسبی نیز برای سایبان خودرو طراحی می ‌گردد تا ورود بارش‌ ها و یا زاویه ی تابش نور خورشید به راحتی کنترل گردد.

سایبان

میزان فضای مورد نیاز برای ساخت سایبان خودرو در حیاط چقدر است؟

برای آن که بتوانید محل مناسبی را برای ساخت سایبان پارکینگ انتخاب کنید، باید به متراژ فضا و ابعاد سازه ی تولید شده توجه نمایید. ابعاد استاندارد برای پارک هر خودرو در سایبان، فضایی با متراژ 5/2 در 5 متر است. می توان این ابعاد را با توجه به تعداد خودرو ها و میزان فضای مورد نیاز میان آن ها افزایش داد. لازم به ذکر است نوع طرح و مدلی که برای این محصول در نظر گرفته می شود؛ نیز می تواند در ابعاد و فضای اشغال شده موثر باشد.

قرار گیری سایبان خودرو در اماکن عمومی

در پارکینگ ‌های گروهی و اختصاصی می‌ توانید از سایبان خودرو استفاده کنید. میزان فضای مورد نیاز برای ساخت سایبان به تعداد خودرو ها و نوع پارکینگ بستگی دارد. حداقل فضا در پارکینگ‌ های گروهی با ابعاد 2/5 در 5 متر و حداکثر 3 در 7 متر برای هر خودرو می‌ باشد. علت اصلی استقبال سایبان پارکینگ امروزی کمبود فضا و زیرساخت‌ های لازم در سطح شهر است. افراد همواره با مشکلاتی مثل عدم فضای کافی برای پارک خودرو ها، ترافیک، شلوغی در بافت‌ های فضا های عمومی و غیره مواجه می‌ شوند. نصب این سازه می‌ تواند پاسخ مناسبی در جهت رفع این معضلات امروزی باشد.

شرکت سایه سازان کوروش

مجموعه ی سایه سازان کوروش، یکی از مجریان و تولیدکنندگان با سابقه در کشور است. این مجموعه سازه های زیبا و کاربردی را مواد اولیه ی با کیفیت به بازار عرضه می کند. در این مجموعه تیم حرفه ای و متخصص آماده ی راهنمایی شما عزیزان و ارائه ی مشاوره جهت خرید سایبان پارکینگ می باشند. با خیالی آسوده می توانید طراحی، ساخت و اجرای سایبان خود را به شرکت سایه سازان کوروش بسپارید

برخی از پروژه ها: سایبان خودرو شرکت کیمیا گستر، سایبان پارکینگ انرژی اتمی قم، سایبان انرژی اتمی تهران، سایبان خودرو اداره کل بازرسی خرم آباد، سایبان مجموعه صنایع غذایی بیژن، سایبان پارکینگ شهرداری اسلامشهر، سایبان کارخانه مدوی طب پویان و ...

تلفن تماس: 09123793120

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها