|

مزایا و معایب کرکره برقی برای مغازه و درب پارکینگ چیست؟

کرکره‌ برقی که از دستاوردهای جدید بشر است، با پیشرفت تکنولوژی تکامل یافته و باعث ایجاد رفاه در زندگی انسان‌ها شده است. در ادامه مقاله جهت بررسی مزایا و معایب درب کرکره برقی برای ورودی مغازه یا پارکینگ‌ها، با ما همراه باشید.

مزایا و معایب کرکره برقی برای مغازه و درب پارکینگ چیست؟

کرکره برقی نوعی درب اتوماتیک است که امکان رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه را آسان می‌کند. امروزه در مکان‌های بی‌شماری مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، پارکینگ‌ها و مراکز تجاری، از این نوع درب با قدرت موتورهای متفاوت استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های درب کرکره برقی این است که تنها با فشردن یک دکمه، علاوه بر رفت و آمد آسان، ترددها نیز سریع‌تر می‌شود.

کرکره‌ برقی که از دستاوردهای جدید بشر است، با پیشرفت تکنولوژی تکامل یافته و باعث ایجاد رفاه در زندگی انسان‌ها شده است. در ادامه مقاله جهت بررسی مزایا و معایب درب کرکره برقی برای ورودی مغازه یا پارکینگ‌ها، با ما همراه باشید.

 

کرکره های برقی از چه موادی ساخته شده‌اند؟

این درب‌ها در انواع مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند که جنس آن‌ها بسته به میزان قیمت و نوع کاربرد می‌تواند فولادی، نانو و آلومینیومی باشد. لازم به ذکر است که درب کرکره برقی اتوماتیک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوع این درب‌ها هستند که تا کنون علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده‌اند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کرکره برقی جهت استفاده در ورودی مغازه یا پارکینگ خواهیم پرداخت.

مزایای درب کرکره برقی

امروزه با فراگیر شدن انواع درب اتوماتیک، در بسیاری از ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی و آسانی در تردد، از ایمنی بالایی نیز برخوردار هستند. برخی از مزایای استفاده از درب کرکره برقی عبارت‌اند از:

سرعت

با فشردن یک دکمه، کرکره برقی بالا رفته و افراد با سرعت تردد می‌کنند؛ زیرا در این درب‌ها، سرعت تردد عملکرد، چندین برابر نوع دستی است. همچنین بالا و پایین کردن آن به کمک یک ریموت قابل انجام بوده و نیازی به استفاده از نیروی فیزیکی دست نیست.

امنیت

تأمین امنیت محل زندگی یا محل کار عامل مهم دیگری است که از مزایای این درب‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا این درب‌ها عمدتا از جنس فلز و آلومینیوم هستند و همین امر سبب می‌شود که علاوه بر مقاوم بودن این محصول در برابر هرگونه ضربه و فشار، سرقت به حداقل برسد. 

طول عمر بالا

کیفیت بالای تیغه‌های آلومینیومی درب کرکره برقی ، سبب می‌شود که این محصول استحکام بالایی داشته باشد و در طی سال‌ها استفاده نیز کم‌ترین آسیب را متحمل شود. پس این درب‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند.

 

ظاهر زیبا

این درب‌ها به دلیل به‌روز بودن، باعث جذاب نشان دادن فضای ساختمان شده و چند امتیاز آن‌ را جلو می‌اندازد. همچنین به دلیل اینکه کرکره برقی در طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود، به راحتی می‌توان آن‌ را با رنگ مصالح به کار رفته در ساختمان هماهنگ و زیبایی کار را دوچندان کرد. 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

یکی دیگر از ویژگی‌های این درب‌های بی‌نظیر، عایق بودن آن‌ها در برابر گرما و سرماست. مواد تزریق شده در میان کرکره برقی، در فصول گرم سال مانع از جذب گرما به محیط مغازه یا پارکینگ و خروج هوای سرد می‌شوند.

کرکره برقی ضد گلوله و ضد حریق

درب های کرکره برقی به کار رفته در طلافروشی و بانک‌ها از جنس پلی‌کربنات بوده که کاملا ایمن هستند و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می‌کنند.

برخی مزایای کرکره‌ برقی نسبت به درب های آهنی قدیمی عبارت‌اند از:

  • برای مجهز کردن مغازه با درب آهنی، مدت زمان اجرا بیشتر بوده و همچنین تنوع چندانی وجود نخواهد داشت و باید از طرح‌های موجود ثبت سفارش کنید.

  • نصب درب کرکره برقی مانع ورود سرما و گرما به محیط راه‌پله‌ها شده و گزینه ایمن‌تری نسبت به درب‌های آهنی قدیمی خواهد بود.

  • میزان فضای اشغال شده هنگام بازشوی کرکره‌ برقی بسیار محدود بوده و در رفت و آمد اختلالی ایجاد نمی‌کند.

 معایب درب های کرکره ای

در کنار مزایای درب‌های کرکره‌ای‌ که به آن‌ها اشاره شد، بد نیست نگاهی گذرا به معایب این محصول نیز داشته باشیم تا در هنگام خرید با آگاهی کامل پیش رویم. برخی از معایب کرکره برقی عبارت‌اند از:

صرف هزینه بالای خرید

درب کرکره برقی نسبت به درب‌های دستی، قیمت بالاتری داشته که البته از نظر برخی متخصصان با توجه به کارایی بسیار بالای آن‌ها، نمی‌توان این آیتم را جزو معایب به حساب آورد.

انواع درب های کرکره برقی

کرکره‌ برقی انواع مختلف داشته که هریک از آن‌ها مزایای مخصوص به خود را دارند . این درب‌ها باعث ایجاد تحول عظیمی در زمینه درب و پنجره شده و زیبایی هرچه تمام‌تر را به ارمغان می‌آورند. در ادامه به معرفی برخی از این درب‌ها خواهیم پرداخت.

 

درب کرکره برقی پارکینگی

این نوع درب، ایمنی و استحکام بی‌نظیری داشته که علاوه بر راحت کردن تردد، در پارکینگ‌ها فضای اضافی اشغال نخواهند کرد.

درب کرکره برقی مغازه ای

امنیت این نوع درب‌ها فوق‌العاده بالاست و برای مغازه‌ها، مراکز تجاری و مجتمع‌های بزرگ قابل استفاده است.

درب کرکره برقی ضد سرقت

قبل از تولید شدن درب‌های کرکره‌ای از حفاظ‌های آهنی و درب‌های آکاردئونی جهت حفاظت از مکان‌های مختلف استفاده می‌شد؛ اما این حفاظ‌ها با مشکلات بزرگی مانند سفت شدن روبه‌رو بودند که این امر، باز و بسته کردن آن‌ها را دشوار می‌کرد. باور غلطی که بین عامه مردم وجود دارد، ضد سرقت بودن کلیه درب‌های دارای کرکره‌ برقی است.

 

موتور و تیغه‌های درب‌ کرکره برقی

مهم‌ترین عاملی که در هنگام خرید کرکره‌ برقی باید به آن دقت کرد، انتخاب نوع موتور است؛ زیرا نوع موتور تعیین‌کننده سطح قدرت و کارایی درب برای مکان‌های مختلف است. تیغه‌های متنوعی برای درب های کرکره ای وجود دارد که برای انتخاب تیغه مناسب باید به نکات زیر دقت کنید:

  1. میزان رفت و آمد
  2. میزان تولید صدا
  3. وزن تیغه

کرکره برقی ، پیشرفت تکنولوژی

همانطور که بررسی شد، کرکره‌ برقی جهت استفاده برای درب ورودی پارکینگ یا مغازه‌ها مزایای بسیار بیشتری نسبت به معایب آن داشته و اگر به دنبال کاربری راحت‌تر، امنیت بیشتر و کنترل ترددها هستید، نصب این درب‌ها به شما پیشنهاد می‌شود.

طی این مقاله سعی کردیم کلیه مزایا و معایب درب کرکره برقی را بررسی کرده و به معرفی هریک بپردازیم. توجه به این موضوع که از کدام نوع درب در چه مکانی استفاده شود، بسیار مهم و ضروری است. امیدواریم با مطالعه این مطالب با دیدی روشن و آگاهانه اقدام به خرید درب مورد نیاز خود کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها