|

زیمنس چه محصولاتی دارد؟

زیمنس یک شرکت آلمانی پر سابقه در زمینه تولید محصولات صنعتی است که از دیرباز در بسیاری از قسمت های خط تولید کارخانجات و پالایشگاه ها حضور داشته است.

زیمنس چه محصولاتی دارد؟

زیمنس یک شرکت آلمانی پر سابقه در زمینه تولید محصولات صنعتی است که از دیرباز در بسیاری از قسمت های خط تولید کارخانجات و پالایشگاه ها حضور داشته است. در این ماله به معرفی بعضی محصولات این شرکت می پردازیم.

پی ال سی زیمنس

یکی از اجزاء جدایی ناپذیر صنایع کوچک و بزرگ و حتی ساختمان ها plc هستند. اما همان طور که بدان آگاه هستید برندهای مختلفی بازار plc را اشباع کرده اند. در این میان پی ال سی زیمنس یکی از برندهای پرکاربرد و محبوب اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق به شمار می رود و جایگاه و رتبه قابل ملاحضه ای را برای خود در صنعت پی ال سی فراهم کرده است. شرکت زیمنس آلمان برای نیل به هدف خود یعنی طراحی پی ال سی زیمنس مسیری رو به پیشرفت را طی کرده است تا بتواند به عنوان پیشگام این حوزه خود را معرفی کند.

PLC زیمنس برای اینکه بتوانند جایگاه و نقش خود را در صنعت با موفقیت انجام دهند باید طراحی و پیکربندی مهندسی شده را طی کنند. از آنجایی که کمپانی زیمنس چندین نوع PLC مختلف از جمله Compact PLC ( پی ال سی کامپکت ) یا یکپارچه، Modular PLC یا پی ال سی ماژولار، Rack PLC یا پی ال سی رک و mini plc مینی پی ال سی یا لوگو را روانه بازار کرده است، توانسته است نیازهای مختلف صنایع و اتوماسیون صنعتی را با توانایی های مختلف plc تحقق بخشد.

ترانسمیتر فشار زیمنس

ترانسمیتر فشار زیمنس در تشخیص مقدار فشار و گزارش آن به صورت اعداد دیجیتالی استفاده می شود و در کنار آن اندازه گیری فشار مطلق، اندازه گیری فشار تفاضلی، اندازه گیری جریان و همچنین اندازه گیری سطح از دیگر وظایف این دستگاه است. استفاده از تکنولوژی جدید و پیشرفته در تشخیص فشار و انتقال نتایج به دست آمده به اتاق کنترل از دیگر ویژگی‌های جالب این دستگاه است که انتخاب آن را برای شما راحت تر می کند. ترانسمیتر فشار زیمنس 7mf4033 و 7mf4433 ، ترانسمیتر فشار زیمنس SITRANS P320/420 و SITRANS P500، ترانسمیتر فشار زیمنس SITRANS P DS III و ترانسمیتر فشار زیمنس SITRANS P310 مدل های مختلف موجود در بازار از این ابزار هستند. این یعنی شما تنوع بالایی برای انتخاب دستگاه ترانسمیتر در اختیار دارید و می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید. البته این انتخاب باید با توجه به ویژگی دستگاه ها و همچنین سطح انتظار ما از فرآیند صورت بگیرد.

ترانسمیترهای فشار زیمنس دارای ابزار ها و متعلقات مختلف است که کدام از آنها با توجه به نمایشگر و نوع دستگاه قابل تغییر است. اصولا این دستگاه ها دارای یک دستگاه نمایشگر ال سی دی بوده که می تواند فشار را بر اساس مقیاس های مختلف گزارش کند. این گزارش فشار و حتی گزارش شدت جریان با استفاده از پروتکل های ارتباطی بین المللی به صورت بیسیم و از طریق کابل ارتباطی انجام می گیرد. روال کار ترانسمیتر فشار زیمنس به این صورت است که بخش دیافراگم آن به مخزن یا سیستم مورد نظر در فرایند متصل می شود. زمانی که فشار از طرف سیستم به این دیافراگم وارد میشود، یک مبدل برای تغییر فشار به  شدت جریان وجود دارد که نتیجه نهایی را به صورت اعداد دیجیتالی برای فشار گزارش می دهد. امکان استفاده از اعداد برای نشان دادن سطح مایعات در مخازن و یا موارد دیگر وجود دارد و به همین دلیل اهمیت بالایی به این تجهیزات داده می شود. برای کالیبره کردن این دستگاه معمولا از هارت 475 استفاده می شود.

ترانسمیتر فشار زیمنس از جنس چدن و استیل ضد زنگ ساخته می شود که توانایی بالایی در برابر فشار زیاد و شرایط خورنده دارد. دقت دستگاه برای گزارش فشار در حدود 0.065 درصد است که این پایداری را برای ۶۰ ماه حفظ می‌کند. در ضمن مدل های مختلف این فشارسنج ها می تواند فشار بین ۱ میلی بار تا ۷۰۰ بار را گزارش دهد که اعدادی قابل توجه به حساب می آید. این یعنی می توان دستگاه را در شرایط مختلف به کار برد و از عملکرد آن اطمینان داشت. ترانسمیترهای فشار زیمنس در شدت جریان بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر فعالیت می‌کنند و محدوده وسیعی از جریان را تحت پوشش خود قرار می دهد. بنابراین به عنوان نتیجه گیری می توانیم این دستگاه‌ها را به عنوان ابزاری کارآمد و مفید در حوزه‌های مختلف صنعت و پالایشگاه معرفی کنیم.

مزایای پرشر ترانسمیتر

برای درک مزایای ترانسمیتر فشار بهتر است که آن را با گیج فشار مقایسه کنیم. این موضوع کمک می‌کند که درک ما نسبت به ترانسمیترها بالاتر برود و با شناخت بهتری نسبت به آنها رفتار کنیم. از جمله مزایای این ترانسمیترها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترانسمیتر ها می توانند به طور مستقیم سطح فشار و همچنین فشار تفاضلی را اندازه گیری کنند؛

  • ترانسمیتر ها می توانند تقریباً هر محیطی را تحمل کنند و حتی به صورت غرق شده هم استفاده شوند؛

  • در ساخت ترانسمیترها از مواد پیزوالکتریک استفاده می شود که نسبت به هر دو نوع میدان تابشی و الکترومغناطیسی مقاوم است؛

  • پرشر ترانسمیتر می‌توانند به سیستم های دیگر مانند مدارهای الکتریکی متصل شود؛

  • پرشر ترانسمیتر می‌تواند برای اندازه گیری فشار نسبت به فشار اتمسفر استفاده شود.

منبع: https://siemens-market.ir

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها