|

نکات مهم در شناخت و خرید تخته هوشمند

تخته هوشمند این روزها به یک ابزار مهم و ضروری در مدارس تبدیل شده است.

نکات مهم در شناخت و خرید تخته هوشمند

تخته هوشمند این روزها به یک ابزار مهم و ضروری در مدارس تبدیل شده است. چرا که می‌توان به کمک آن مطالب بسیار زیادی را روی فایل‌های آماده نوشت و ذخیره کرد. در نهایت این نوشته‌ها با خاموش شدن صفحه‌نمایش، پاک خواهند شد؛ البته قابلیت ذخیره آن‌ها هم وجود دارد. از قلم‌های مخصوص برد هوشمند استفاده می‌شود که همه آن‌ها در قسمتی از برد قرار دارند. امروزه تخته‌های هوشمند باکیفیت توسط برندهای مختلفی مانند جی پلاس آی تی تولید می‌شوند.

یادگیری نحوه استفاده از تخته هوشمند در کلاس درس دشوار نیست. البته تا زمانی که معلمان بدانند که تدریس خوب هنوز مهم‌ترین موضوع در کلاس درس است. بردهای هوشمند از سال 1991 راه خود را به کلاس های درس باز کردند و خود را به عنوان ابزار آموزشی موثر ثابت کردند. با این حال استفاده از برد هوشمند مانند تمام فناوری‌ها، چالش‌های خاص خود را برای معلمان دارد. بسیاری از معلمان با این تکنولوژی آشنایی ندارند و برخی دیگر سعی در پذیرش تخته‌های هوشمند به عنوان بخشی از آموزش دارند.

تخته هوشمند چه نوع دستگاهی محسوب می شود

Smart Board که گاهی به آن تخته سفید تعاملی یا تخته سفید الکترونیکی گفته می‌شود، دستگاه نمایشگر بزرگی است که به دیوار نصب می‌شود. اتصال به این تخته با استفاده از موبایل، لپ‌تاپ یا کامپیوتر امکان‌پذیر است. این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد تا با لمس برد یا با یک کلیک ساده ماوس، با داده ها تعامل داشته باشند.

برد هوشمند ابزاری تعاملی برای معلمان و دانش‌آموزان است که به کاربران اجازه می‌دهد، با قلم یا انگشت خود مستقیماً روی صفحه نمایش بنویسند. همچنین کاربران توانایی برقراری ارتباط، ویرایش و تعامل با  استفاده از دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کروم بوک ها با برد هوشمند را دارند.

برد هوشمند با تمام امکاناتی که دارد، گاهی می تواند خسته کننده باشد. بخصوص در مواقعی که به اینترنت وصل نمی شود و دسترسی به اینترنت نیاز به تنظیمات بیشتری دارد. همه آیتم های برد هوشمند تا زمانی که به آموزش دانش آموز کمک کند و او را همراه با سرگرمی آموزش دهد، فوق العاده هستند.

استفاده از تخته هوشمند روشی فوق العاده است که به متمرکز کردن توجه دانش‌آموزان در کلاس درس، به ویژه در مقطع ابتدایی کمک می‌کند. معلمان با صدا زدن دانش‌آموزان و حل مشکلات آن‌ها روی تخته هوشمند، در کلاس توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند. از آنجایی که این فناوری بسیار جالب است، کودکان مشتاق کار با آن هستند و معلمان باید از این فرصت استفاده کنند. به این ترتیب آنها می‌توانند هر دانش آموزی را پای برد صدا کنند و تکالیف را روی تخته کار کنند.

در استفاده از تخته هوشمند، برخی از معلمان شیوه اجرای برخی کلاس‌ها را برعکس می کنند. برد هوشمند به معلمان این امکان را می دهد که روی یک درس کار کنند و آن را برای دانش آموزان ذخیره کنند تا در خانه مرور کنند. بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند درس‌ها را در خانه تماشا کنند و بخوانند. سپس به کلاس بیایند تا با معلم مشکلات خود را در میان بگذارند. این روش ممکن است برای همه دروس ایده‌آل نباشد اما مطمئناً برای کسانی که تمایل به تست آن دارند، گزینه جالبی است.

کشف برد هوشمند یکی از اتفاقاتی است که معلمان پیوسته با آن درگیر هستند. به این ترتیب معلمان همچنان به کشف راه‌های جدید و مبتکرانه برای استفاده از برد هوشمند ادامه می‌دهند. آن‌ها برای یافتن ایده‌های آموزشی در مورد نحوه استفاده از این ابزار، تنها به یک جستجوی کوتاه آنلاین نیاز دارند. معلمانی که پیگیر روش‌های استفاده از تخته هوشمند هستند، هرگز در کلاس درس خالی از ایده نخواهند بود.

برد هوشمند جدیدترین دستگاهی است که با انواع برنامه های Microsoft Teams، Zoom، Skype و Google سازگاری دارد. سالن‌های کنفرانس و اتاق جلسات یکی از مکان‌های مهمی هستند که در آن‌ها استفاده از برد هوشمند یک ضرورت به حساب می‌آید. دانشجویان اکنون از راه دور می توانند با یکدیگر گفتگو و هم فکری کنند. جالب است بدانید، بلندگوهای داخلی به گونه‌ای در تخته هوشمند گنجانده شده‌اند که کیفیت انتشار صدا را به صورت واقعی ارائه می‌دهند. 

نمایشگرهای برد هوشمند ممکن است شامل یک کنترل کننده سیستمی باشند که عملکرد آن‌ها را کامل می کند. علاوه بر این، بردهای هوشمند از انواع مختلفی از ورودی‌ها از جمله USB، HDMI، ورودی DisplayPort، VGA و ... بهره می‌برند.  آن‌ها می توانند به شبکه و وای‌فای به صورت بی‌سیم متصل شوند.

جی‌پلاس، اسمارت بردهای خود را در اندازه‌های متنوع 65، 75، 86 و 98 اینچی برای کاربری‌های مختلف ارائه می‌کند و با ارائه گارانتی 24 ماهه گلدیران در تلاش است تا کاربران، نهایت رضایت خاطر را داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها