|

انواع فاکتور: چه کسب و کار هایی به فاکتور فروش نیاز دارند؟

فرقی ندارد که صاحب کسب و کاری کوچک یا بیزینس بزرگی هستید، به هر حال دلایل مختلفی وجود دارد که استفاده از فاکتور را برای شما الزامی می کند.

انواع فاکتور: چه کسب و کار هایی به فاکتور فروش نیاز دارند؟

فرقی ندارد که صاحب کسب و کاری کوچک یا بیزینس بزرگی هستید، به هر حال دلایل مختلفی وجود دارد که استفاده از فاکتور را برای شما الزامی می کند. فاکتور نیز انواع مختلفی دارد که بهتر است پیش از سفارش، در موردش بیشتر بدانید تا با ذهنی باز یکی از مهم ترین ابزار های مالی کسب و کار خود را سفارش دهید. در ادامه به بررسی دلایل استفاده کسب و کار ها از فاکتور خواهیم پرداخت.

چرا استفاده از فاکتور برای کسب و کار ها اهمیت دارد؟

 

  • فاکتور رسمی برای حسابرسی مالی الزامی است.

هر کسب و کاری که اقدام به مبادلات مالی و تجاری با شرکت ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی می کند، می بایست فاکتور های مالی خود را برای حسابرسی به سازمان مالیات و دارایی کشور ارسال کند. برای این موضوع می بایست هر سال از چاپ فاکتور رسمی برای مبادلات مالی خود استفاده کنید که مورد تایید این سازمان باشد. (شماره گذاری ملخی قرمز به همراه فرمت استاندارد)

  • ارائه فاکتور، مشتریان را راضی نگه می دارد.

ارائه فاکتور فروش (حتی غیر رسمی) به مشتریان حس اعتماد و رضایت بیشتری از خرید می دهد. علاوه بر این ارائه فاکتور به مشتریان به صورت دقیق (ذکر تاریخ، قیمت، نحوه پرداخت، تخفیف، اقلام و ...) باعث می شود آن ها در پرداخت اقساط خود به شما اشتباه نکنند.

ارائه فاکتور کسب و کار شما را نزد مشتری، حرفه ای جلوه می کند.

  • فاکتور حفاظت و مزایای قانونی برای هر دو طرف دارد.

هر کسب و کاری که اقدام به فروش محصول یا خدمتی کند، ملزم به ارائه فاکتور فروش به مشتریان است. این فاکتور هم به فروشنده هم خریدار محافظت قانونی ارائه می کند. فاکتوری که به مهر و امضای فروشگاه و مشتری رسیده باشد اگر قصوری در ارائه کالا یا پرداخت آن صورت گیرد قابل پیگیری است.

  • فاکتور فروش می تواند باعث ایجاد برندینگ شود.

استفاده از تایپوگرافی ثابت، لوگو، رنگ سازمانی و ... در برگه فاکتور می تواند نام شما را در ذهن مشتریان تثبیت کند و از این طریق موجب افزایش گیرایی برند شود.

انواع فاکتور از نظر نوع چاپ

 

فاکتور کاربن لس

نوع فاکتور کاربن لس به معنای عدم نیاز به کاغذ کاربن برای چاپ متن زیر برگه اصلی است. یکی از نیاز های غیر قابل انکار هر کسب و کاری که محصول یا خدمتی به مشتریان ارائه می کند، فاکتوری است که توسط فروشنده برای خریدار صادر می شود و نسخه دوم آن نزد فروشنده نگهداری می شود. چاپ فاکتور کاربن لس یا NCR به قطع a5 معمول ترین نوع فاکتور فروش می باشد که برای انواع کسب و کار ها مورد نیاز است.

فاکتور تحریر

نوع تحریر چاپ فاکتور برخلاف نوع NCR، نیازمند استفاده از یک لایه کاغذ کاربن بین صفحات برای کپی محتوای نگارش شده است. از این نوع فاکتور ها معمولا برای موارد غیر رسمی و میان سازمانی مانند فاکتور فروش بازاریابان به فروشگاه ها استفاده می شود و به دلیل ارزانی نسبت به نوع NCR همچنان فاکتوری محبوب تلقی می شود. (منبع رسالت نیوز)

انواع فاکتور از نظر کاربرد

فاکتور رسمی مالیات

 

2

فاکتور رسمی مالیات با فرمت استاندارد مطابق شکل بالا به همراه شماره گذاری ملخی قرمز می بایست چاپ شود. نسخه دوم یا سوم این فاکتور برای ارائه به مامورین مالیاتی بایگانی می شود و نسخه اول به مشتری داده می شود. این اطلاعات شامل نام شرکت، شماره اقتصادی، شماره ثبت و ... برای فروشنده و همین اطلاعات برای خریدار به همراه شرح کالا و خدمات، قیمت، مالیات بر ارزش افزوده، نحوه فروش و مهر و امضا طرفین می باشد.

فاکتور قبضی (چکی)

برای ارائه رسید و قبض به مشتری خود، می توانید از فاکتور قبضی یا 1/3 کاغذ A4 استفاده کنید. بسیاری از فروشندگانی که مشتریان آن ها نیازمند مراجعه مجدد هستند مانند مطب پزشک، فروشندگان عینک طبی و ... نیازمند این نوع فاکتور هستند.

فاکتور فروش

در انتها، یکی از کاربردی ترین نوع فاکتور که احتمالا آن را در هر مغازه ای دیده اید، فاکتور فروش است. این فاکتور را به اصطلاح غیر رسمی می نامند و بیشتر برای ارائه سند فروش کالا به مشتری برای بایگانی خود می باشد.

چاپ فاکتور از مجتمع چاپی سینا

سیناپکینگ با سابقه بیش از 25 سال در زمینه چاپ و بسته بندی، یکی از برترین مجتمع های چاپی در کشور است. این مجتمع با دارا بودن نمونه کار های فراوان در زمینه چاپ هولوگرام، برچسب اموال، انواع لیبل صنعتی و امنیتی آماده ارائه خدمات چاپ فاکتور با بالاترین کیفیت چاپ افست می باشد.

برای اطلاع بیشتر در مورد قیمت و نحوه سفارش این موارد، با شماره تماس 5 رقمی 34278 تماس حاصل نمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها