|
نویسنده: فاطمه شفیعی

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:

اصفهان یکی از قله های رفیع فرهنگ و هنر و رسانه در کشور است

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اصفهان یکی از قله های رفیع فرهنگ و هنر و رسانه در کشور است.

اصفهان یکی از قله های رفیع فرهنگ و هنر و رسانه در کشور است
 سید محمد هاشمی افزود:استان اصفهان دارای ظرفیت های قابل توجهی است و درراه رونق و توسعه ی فرهنگی و هنری می تواند نقش مهمی ایفا کند ،کما این که تاکنون این نقش را ایفا کرده است .
وی بااشاره به روز 25 آبان روز حماسه ی مردم اصفهان تصریح کرد: برای شناخت بهتر مردم این شهر و تبیین سلحشوری مردمان این خطه باید به حماسه تشییع  370 شهید توسط مردم غیور اصفهان رجوع کرد ‌، قصه ها و روایت های بیشماری در قالب کتاب و تصویر و نمایش و موسیقی  از این رویداد بی بدیل می تواند عرضه شود.
هاشمی خاطر نشان کرد: تقویت گفتمان هویت اسلامی ایرانی یکی از مهم ترین دغدغه های خادمان شما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی می باشد .
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونق فرهنگی وهنری را از دیگر برنامه‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم دانست و افزود: همه تلاش ما ایجاد آرامش در اجتماع و تعالی فرهنگی هنری است و  این‌ مهم در سایه احترام همگانی به مرجعیت و حاکمیت قانون تحقق خواهد یافت.
وی اظهارکرد : ما یک حکم انتصاب در ۱۳ بند داریم که واضح و مشخص است، آنچه وزارت  فرهنگ وارشاد اسلامی  از مدیرکل جدید انتظار دارد در همین ۱۳بند خلاصه شده اما وظیفه‌ مضاعفی که ما  در بر آن تاکید بیشتری داریم ایفای نقش  همگرایی و  هم افزایی در حوزه فرهنگ و هنر است.
جانشین وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود:  نگاه رئیس جمهور محبوب، فاضل و مکتبی دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر نشان می‌دهد که فرهنگ در این دولت فرصت ویژه دارد و با همدلی ،هم افزایی و پشتیبانی اهالی فرهنگ و هنر می توانیم از این فرصت  به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت:مسوولیت سنگینی بر دوشم گذاشته شده و این حکم علاوه بر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شامل همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز می‌شود و در عرصه‌های مختلف وظایفی بر عهده ی  ما گذاشته شده  است.

 سیدین نیا اظهار کرد:امیدوارم با یاری شهدا و ائمه اطهار (علیهم السلام)  و توسل به حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) که  دربسیاری از امور کار گشا هستند، بتوانیم این مسوولیت بزرگ را به انجام برسانیم.
وی با اشاره به شهادت مدافعان حرمی که روز گذشته به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: روزی نیست که در جمهوری اسلامی مظلومی به شهادت نرسد و این امر مسوولیت‌ها ی افراد را سنگین‌تر می‌کند.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در فعالیت های  ما مبناهایی وجود دارد،  شامل مبنای شرعی و دینی،  مبنای عقل و عرف و ارزش‌های جامعه،  مبنای علم به ویژه در حوزه هنر و مبنای  فطرت و مبنای  قانون به صورتی  که این مبناها هستند که مبنای فعالیت‌های ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
سیدین نیا با اشاره به ظرفیت‌  خوبی که در اصفهان وجوددارد ، گفت: نباید منابع را  صرف کارهای زودگذر و بی فایده کنیم و باید بر کارهای ماندگار تمرکز داشته باشیم.
لازم به ذکر است مراسم تودیع و معارفه مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حضور سید محمد هاشمی، جانشین وزیر و  معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، مهدی رمضانی چابک ،مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وبا حضور پرشور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه  -یکشنبه اول بهمن ماه – در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها