|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| یازدهم اردیبهشت

صدور بیانیه‌‌ای از سوی رهبری با دستور مبارزه با فساد مالى/ ماجرای ارتکاب به قتل فرزند فلاحیان به کجا رسید؟

هاشمی رفسنجانی روز یازدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد بازدید از مدرسه عالی شهید مطهری، دیدار با وزیر کار، رئیس وقت گمرک و علی فلاحیان نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

صدور بیانیه‌‌ای از سوی رهبری با دستور مبارزه با فساد مالى/ ماجرای ارتکاب به قتل فرزند فلاحیان به کجا رسید؟

پیش از ظهر به مدرسه عالى شهید مطهرى رفتم. ابتدا در جمع اساتید و مدیران گزارش وضع مدرسه را شنیدم. تعدادى در دوره دکترى و کارشناسى ارشد و ۴۰۰ نفر در کارشناسى و چهار هزار نفر در دبیرستان‌ها محصل دارند و سالانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه. پیشنهاد کردم که رشته‌هاى جامعه‌شناسى و علوم سیاسى هم تأسیس‌ کنند. سپس در اجتماع دانشجویان و معلمان، در مراسم سالگرد شهید مطهرى شرکت کردیم. آقاى [محمد] امامی‌کاشانى خیر مقدم گفتند و من هم با سخنرانى مبسوطى در مورد مسئولیت‌ها و رسالت‌ها و نیازهاى علمى طلاب و شرایط زمان صحبت کردم.

عصر، [آقای حسین کمالی]، وزیر کار [و امور اجتماعی] و جمعى از مدیران آمدند. براى قدردانى از کارگران نمونه مراسمى داشتیم. آقاى کمالى گزارش داد و من هم با ذکر خدمات کارگران و مشکلات موجود از جمله بی‌کاری و تأخیر پرداخت حقوق‌ها و اخراج کارگران موقت، صحبت کردم و راه علاج را ایجاد رونق اقتصادى با سرمایه‌گذارى و سازندگى معرفى نمودم. به یازده کارگر نمونه، جایزه دادم؛ جایزه را وزارت کار تهیه کرده بود.

آقاى [مسعود] کرباسیان، رئیس‌ کل گمرک و معاونان آمدند. گزارش‌هایی از ابتکاراتشان دادند و گفتند که در ماه فروردین، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰ درصد صادرات کاهش داشته و لذا ممکن است آمار را منتشر نکنند. گفت، کالاهاى ترانزیت براى ایران درآمدى ندارد و کمک به اشتغال ندارد و آسیب به زیربنای راه‌ها و محیط زیست هم وارد مى‌کند.

آقاى [علی] فلاحیان، [وزیر اسبق اطلاعات] آمد و جریان حادثه فرزندش را توضیح داد. هنوز در زندان است. دادگاه مى‌ترسد اگر آزاد بکنند، علیه او جوسازى کنند؛ با اینکه ثابت شده که دفاع کرده است و احتمال اهداف سیاسى هم وجود دارد و گفت، مصمم است در انتخابات نامزد شود و فکر مى‌کند انتخابات به دور دوم کشیده مى‌شود.

از سوى رهبرى، بیانیه‌اى با دستور مبارزه با فساد مالى، خطاب به سه قوه صادر شده است و امروز در سفر به استان گیلان هم در سخنرانى بر آن تأکید کردند. بعضى‌ها معتقدند اثر منفى بر سرمایه‌گذارى و رونق اقتصاد و اشتغال دارد.

شورش‌ها و ناآرامى‌ها در اندونزى و فیلیپین، امروز هم ادامه داشت. فضاپیماى سایوز روسیه، یک جهانگرد شخصى را با هزینه ۲۰ میلیون دلارى، براى اولین بار به ایستگاه بین‌المللى برده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها