|

تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت به تصویب رسید.

تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت به تصویب رسید. این لایحه که در بررسی آن وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهوری و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت حضور داشتند، پس از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش «فن‌زی» جزییاتی از این لایحه هنوز منتشر نشده و بخش خصوصی هم اعلام می‌کند این لایحه برای نظرخواهی در اختیار آنها قرار نگرفته است.

بعد از تصویب این لایحه در کمیسیون حقوقی دولت که البته هنوز متن آن منتشر نشده ، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات  در یک شبکه اجتماعی بومی ، حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی را از مهم‌ترین عوامل اعتماد مردم به سکوهای داخلی اعلام کرده است.

طرح حفاظت از داده‌ها سال 1399 در کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس تهیه شد، اما با تأسیس کارگروه اقتصاد دیجیتال و درخواست دولت، این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.بررسی و تصویب این لایحه تا به امروز به طول انجامید.

خرداد ۱۴۰۲ رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات درباره این لایحه به خبرگزاری مهر گفته بود: «نظام‌مند کردن داده‌ها، حفظ حریم خصوصی کاربران و حفاظت از داده‌ها در سکوهای اینترنتی از ویژگی‌های این لایحه است. این لایحه به نفع حمایت بیشتر از مردم و کسب و کارهای این حوزه تدوین و تکمیل شده است.»

در همین رابطه محمدخوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده بود: «کاربران دوست ندارند زمانی که با شماره خود در سایتی ثبت‌نام می‌کنند، آن شماره در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار گیرد. تکلیف داده در این مقوله مشخص نیست؛ زیرا قوانین فعلی ما به دلیل بازخوانی‌های متفاوت از قوانین، نمی‌تواند به شکل شفاف عمل کند.»

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها