|

حمله مسلحانه و تیراندازی به یک پزشک در کرخه/ ماجرای حملات سریالی به پزشکان و کادر درمان مناطق مختلف خوزستان چیست؟

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص درگیری‌های سریالی علیه کادر درمان و تیراندازی به پزشکان در مناطق مختلف خوزستان اعلام شد.

حمله مسلحانه و تیراندازی به یک پزشک در کرخه/ ماجرای حملات سریالی به پزشکان و کادر درمان مناطق مختلف خوزستان چیست؟

به گزارش شبکه شرق، حملات سریالی به کادر درمان و تیراندازی به پزشکان در مناطق مختلف خوزستان ادامه دارد.

تیراندازی به یک پزشک در کرخه

افراد مسلح ناشناس به یک پزشک در کرخه حمله کردند.

خبرگزاری «ایلنا» در خصوص حمله مسلحانه و تیراندازی به پزشکان و کادر درمان در شهرهای مختلف خوزستان نوشت: «در ادامه درگیری‌های سریالی و حملات مسلحانه به پزشکان و کادر درمان در مناطق مختلف خوزستان، سرنشینان یک خودروی بدون پلاک، با سلاح گرم و سرد به ماشین یک پزشک طرحی در کرخه حمله کردند.

گزارش‌های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان، از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر می‌دهد.

برخی از منابع مطلع می‌گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته‌جمعی قرار گرفت.

آن‌ها افزودند: در ابتدا، با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند.

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه‌ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت.

در همین خصوص علیرضا نجفی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  با تایید این خبر گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم.

در آخرین گزارش‌های دریافتی که به دست آمده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.»

حمله افراد ناشناس و تیراندازی به پزشکان در کرخه خوزستان

خبرگزاری «ایسنا» در خصوص این اخبار و گزارش‌های منتشرشده درباره حمله مسلحانه و تیراندازی به پزشکان و کادر درمان در شهرهای مختلف خوزستان نوشت:

«پزشکان شبکه بهداشت و درمان کرخه، روز سه‌شنبه «۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳»، پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند.

علیرضا نجفی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به انتشار خبر حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز سه‌شنبه، پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند.

او افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

به دنبال این اتفاق، دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستور ویژه‌ای برای پیگیری مشکل پیش آمده برای پزشکان صادر کرد. با توجه به ایجاد مزاحمت و بروز برخی مشکلات برای بعضی از پزشکان و اماکن بهداشتی درمانی کرخه، این موضوع به صورت ویژه توسط مدیریت شهرستان در حال پیگیری است.»

قتل یک پزشک و تیراندازی به پزشک ماهشهری در خوزستان

همچنین خبرگزاری «میزان» نوشت: «دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر از صدور کیفرخواست در خصوص پرونده قتل پزشک ماهشهری خبر داد.

سی‌ام بهمن ماه سال گذشته، فردی با تصمیم قبلی و به علت اختلافات شخصی، یک پزشک عمومی را در مطبش با ضرب گلوله به قتل رساند و متواری شد.

محمدی، دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با اشاره به دستورات رئیس کل دادگستری استان خوزستان در مورد موضوع امنیت روانی جامعه و برخورد قاطع و سریع با جرایم خشن، گفت: پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه قتل و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به سرعت آغاز شد.  

او ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر شد. متهم پس از بازداشت به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر با بیان اینکه مبارزه با فساد و برخورد مصداقی با جرایم خشن و تأمین امنیت روانی جامعه با دقت نظر و سرعت عمل، از اولویت برنامه‌های این دادستانی است، گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات ظرف دو ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد.»

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها