|

معجزه شیرهای اطلس در ضربات پنالتی؛ مراکش 0 (3) – اسپانیا 0 (0)

هفتمین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های مراکش و اسپانیا برگزار شد. نهایتا بازی در 120 دقیقه گلی نداشت تا ضربات پنالتی تکلیف برنده این بازی را مشخص کند. در نهایت مراکشی‌ها شگفتی‌ را تکمیل کرد و اسپانیا را در ضربات پنالتی سه بر صفر شکست داد.

معجزه شیرهای اطلس در ضربات پنالتی؛ مراکش 0 (3) –  اسپانیا 0 (0)

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های مراکش و اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 18:30 در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر برگزار شد.

یاسین بونو (دروازه‌بان)، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزالدین اوناهی، سلیم املاح، سفیان بوفال و یونس النصیری 11 نفر تیم ملی مراکش هستند که الرکراکی سرمربی این تیم، در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

اونای سیمون، یوردی آلبا، ایمریک لاپورت، رودریگو، لورنته، سرخیو بوستکس، پدری، گاوی، مارکوس آلونسو، فران تورس و دنی اولمو  ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا است که مقابل مراکش قرار گرفته‌اند.

تیم ملی مراکش در بازی نخست مقابل کرواسی به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم دو بر صفر بلژیک را شکست داد و در بازی پایانی مقابل کانادا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا با هفت امتیاز تیم نخست گروه F باشد و امشب مقابل اسپانیا به عنوان تیم دوم گروه E قرار گیرد.

در مقابل تیم ملی اسپانیا در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل کاستاریکا با نتیجه عجیب هفت بر صفر پیروز شد اما در بازی دوم با نتیجه یک بر یک مقابل آلمان از زمین خارج شد و بازی سوم را با نتیجه دو بر یک به ژاپن واگذار کرد تا با چهار امتیاز تیم دوم گروه E شود و امشب مقابل مراکش صدرنشین قرار گیرد.

 

قضاوت این بازی بر عهده  فرناندو راپالینی داور آرژانتینی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول 

سوفیان بوفال در دقیقه11 در نزدیکی محوطه اسپانیا با سر توپ زدن یورنته را از پیش رو برداشت ولی گاوی از  پشت سر رسید و او را سرنگون کرد و ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه برای مراکش بدست آمد. اشرف حکیمی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه او با اختلاف کمی از بالای تیر دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 12 یاسین بونو دروازه‌بان مراکش چیزی نمانده بود با اشتباه فردی توپ را تقدیم تورس کند ولی خطر از دروازه مراکش دور شد.

تا دقیقه 25، بازی با سرعت بالایی پیگیری شد اما بی‌دقتی خط هافبک دو تیم مانع ایجاد موقعیت جدی شد. در دقیقه ۲۶، فرار آسنسیو از قلب خط دفاع مراکش، او را با بونو تک به تک کرد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

مراکش و اسپانیا

توپ‌گیری زیبای مزراوی در دقیقه 33 در پشت محوطه جریمه و ضربه محکمش را اونای سیمون در ۲ ضرب مهار کرد.

در دقیقه 43 ارسال زیبای بوفال از سمت چپ با ضربه سر آگرد به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

مراکش و اسپانیا

در دقیقه 54 اشرف حکیمی در جناح چپ محوطه مراکش، گاوی را سرنگون کرد و داور اعلام ضربه خطا کرد. آسنسیو پشت توپ قرار گرفت و با پاس کوتاه زمینی توپ را به دنی اولمو سپرد. دنی هم ضربه پر قدرت پای راست را به سمت دروازه بونو شلیک کرد اما دروازه‌بان مراکش توپ را با دو دست مشت و دور کرد.

در دقیقه 63 آلوارو موراتا به جای مارکو آسنسیو به زمین آمد.تا شاید اسپانیا بتواند در این بازی به گل برسد.

مراکش و اسپانیا

 

اولمو در دقیقه 70 با پاس به داخل محوطه به خوبی موراتای تازه پا به میدان گذاشته را صاحب توپ کرد و او پا به توپ وارد محوطه شد ولی پیش از ضربه او مدافع مراکش آگرد با تکلی بی نقص توپ او را دور کرد.

در دقیقه 82 نیکو ویلیامز پاس زمینی زیبایی را به درون محوطه برای موراتا فرستاد و او هم با فرار از تله آفساید خود را به توپ رساند ولی ضربه او از نزدیکی های خط عرضی زمین به موازات خط دروازه به اوت رفت.

تک موقعیت برای مراکش در دقیقه 86 روی فرار حکیمی از جناح راست به دست آمد. سانتر او با ضربه سر برای چدیرا کاشته شد ولی بازیکن تعویضی نتوانست زیر فشار مدافع ضربه خوبی به توپ بزند و سیمون به راحتی توپ را جمع کرد.

در دقیقه 4+90 ارسال خطرناک اولمو و اثرگذاری نیکو ویلیامز را بونو به کرنر فرستاد.

مراکش و اسپانیا

بازی در نیمه دوم پر افت و خیز نبود و دو تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد کنند تا بازی با تساوی بدون گل به وقت اضافه برود.

وقت اضافه اول 

بازی با حملات مراکشی‌ها همراه بود اما موقعیت جدی برای این تیم در پنج دقیقه نخست وقت اضافه به وجود نیامد.

در دقیقه 103 پاس اوناهی به چدیرا، مهاجم مراکش را با سیمون تک به تک کرد اما دروازه‌بان اسپانیا به خوبی این فرصت را از حریف گرفت.

در وقت اضافه نخست اسپانیا مالکیت توپ و میدان را در دست گرفت اما مهاجمان ان تیم نتوانستند از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کنند.

وقت اضافه اول

در این دقایق نیز اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد. البته فشار اسپانیایی‌ها بیشتر از حریف بود اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند.

حساس‌ترین موقعیت بازی را سارابیا در لحظات پایانی روی دروازه حریف ایجاد کردند و با فرار از تله آفساید ضربه زیبایی به تیر دوم فرستاد اما این بار تیرک دروازه مانع گل‌زنی او برای اسپانیا شد و کار به ضربات پنالتی رسید.

ضربات پنالتی

صبیری، پنالتی اول مراکش را زد و توپ تبدیل به گل رسید.

پابلو سارابیا، پنالتی اول اسپانیا را زد و پنالتی را به تیر دروازه زد و آن را از دست داد.

حکیم زیاش، پنالتی دوم مراکش را به گل تبدیل کرد.

کارلوس سولر، دومین پنالتی ماتادورها را هم از دست داد.

بنوم، سومین پنالتی مراکش را زد و آن را اونای سیمون مهار کرد.

سرخیو بوسکتس، چهارمین پنالتی اسپانیا را از دست داد.

اشرف حکیمی پنالتی چهارم مراکش را به شکلی چیپ تبدیل به گل کرد تا حکم صعود مراکش را به جمع هشت تیم برتر امضا کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها