|

سلسائو طوفان به پا کرد؛ برزیل 4 – کره‌جنوبی 1

ششمین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های برزیل و کروه‌جنوبی برگزار شد. نهایتا این بازی با نتیجه چهار بر یک به سود برزیل به پایان رسید.

سلسائو طوفان به پا کرد؛ برزیل 4  – کره‌جنوبی 1

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های برزیل و کره‌جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 22:30 در ورزشگاه 974 قطر برگزار شد.

آلیسون بکر (دروازه‌بان)، ادر میلیتائو، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو، کاسمیرو، پاکتا، رافینیا، نیمار، وینیسیوس جونیور و ریچارلیسون  11 نفر تیم ملی برزیل هستند که تیته سرمربی این تیم، در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

کیم سئونگ گئو (دروازه‌بان)، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گئون، کیم جین سو، هوانگ این بئوم، جونگ وو یونگ، هوانگ هی چان، لی جائه سونگ، سون هیونگ مین و چو گوئه سئونگ ترکیب اصلی تیم ملی کره‌جنوبی است که مقابل برزیل قرار گرفته‌اند.

تیم ملی برزیل در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل صربستان با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. در بازی دوم با نتیجه یک بر صفر از سد سوئیس گذشت. اما در بازی سوم با ترکیبی کاملا متفاوت بازی را یک بر صفر به کامرون واگذار کرد تا با شش امتیاز صدرنشین گروه G شود و امشب مقابل کره‌جنوبی به عنوان تیم دوم گروه H قرار گیرد.

در مقابل تیم ملی کره‌جنوبی در بازی نخست مقابل اروگوئه به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم سه بر دو از غنا شکست خورد و در بازی پایانی پرتغال را دو بر یک برد تا با چهار امتیاز تیم دوم گروه H باشد و امشب مقابل برزیل صدرنشین قرار گیرد.

 

قضاوت این بازی بر عهده  کلمنت تورپین داور فرانسوی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

 

نیمه اول 

برزیل خیلی زود در دقیقه هفت توانست به گل برسد. نفوذ رافینیا از سمت راست و پاس او را وینیسیوس توانست به گل اول بازی تبدیل کند تا سلسائو خیلی زود پیش بیفتد.

برزیل و کره جنوبی

بعد از خطا روی ریچارلیسون، نیمار که به تازگی از بند مصدومیت رها شده توانست گلزنی کند و بازی را دو بر صفر به سود تیم خود کند.

نیمار

شوت هوانگ در دقیقه 15 به شکل خطرناکی با مهار آلیسون همراه شد و خطر از بیخ گوش برزیل گذشت.

بازی خوب برزیلی‌ها در دقیقه 29 ادامه داشت و ریچارلیسون توانست گل سوم را نیز به ثمر برساند و نمایش خوب تیمش را ادامه دهد.

ریچارلیسون

برزیلی‌ها که دست بردار نبودند در دقیقه 36 گل چهارم را نیز به ثمر رساندند. لوکاس پاکوئتا توانست گل چهارم را نیز به ثمر برساند؛ ۴ گل از ۴ بازیکن متفاوت در کمتر از یک نیمه.

پاکتا

 

ضد حمله سریع برزیلی‌ها در دقیقه 3+45 با ریچارلیسون شروع شد و این بازیکن از میانه میدان به عمق دفاع کره زد و در موقعیتی تک به تک با کیم قرار گرفت اما شوت او را سنگربان کره با پا مهار کرد.

به این ترتیب نیمه اول بازی با برتری قاطع ۴ بر صفر برزیلی ها به پایان رسید.

نیمه دوم 

برزیل و کره جنوبی

نیمه دوم بازی شروع شد و اولین خطر جدی را سون هیونگ مین از دست داد و نتوانست یکی از گلهای خورده را جبران کند.

برزیل

در دقیقه 56 یک و دوی عالی رافینیا و پاکتا در سمت راست محوطه جریمه نتیجه بخش بود اما ضربه نهایی رافینیا را باز هم کیم با کف دست راست خود دور کرد.

برزیل در ادامه این بازی که خیالش بابت این پیروزی راحت بود بازی روان و آرامی را به نمایش گذاشت و سعی کرد میدان داری کند.

در دقیقه 62 پاس عمقی زیبای نیمار به سمت راست به رافینیا رسید اما باز هم کیم او را در امر گلزنی ناکام گذاشت.

ارسال بلند بازیکنان کره از سمت چپ در دقیقه 67 را دنیلو نتوانست به خوبی دور کند و توپ مقابل پای کره‌ای‌ها افتاد اما آلیسون این شوت را هم مهار کرد.

گل کره جنوبی به برزیل

کره جنوبی در نهایت مزد بازی خوب خود در نیمه دوم را گرفت و در دقیقه 76 به گل اول خود رسیدند. سئونگ هو پایک با شوتی زیبا از راه دور دروازه آلیسون را باز کرد.

در دقیقه 88  ارسال زیبای مارتینلی از سمت چپ به دنی آلوز رسید و او هم با ضربه‌ای آکروباتیک دروازه کره‌ای‌ها را تهدید کرد اما توپ پس از برخورد به مدافعین این تیم به کرنر رفت.

در نهایت این دیدار با برتری چهار بر یک برزیل به پایان رسید تا سلسائو حریف کرواسی در یک چهارم نهایی جام جهانی شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها