|

قدوس فوتبالش را به شیرهای آسیا دیکته کرد؛ کره‌جنوبی 2 - غنا 3

بازی دو تیم کره جنوبی و غنا در جریان رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر بعد از ظهر امروز آغاز شد. نهایتا غنا با نتیجه سه بر دو در این بازی پیروز شد.

قدوس فوتبالش را به شیرهای آسیا دیکته کرد؛ کره‌جنوبی 2 - غنا 3

به گزارش شبکه شرق، بازی کره‌جنوبی و غنا بعد از ظهر امروز (دوشنبه هفتم آذر) ساعت 16:30 در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان قطر آغاز شد.

تیم ملی کره‌جنوبی با ترکیب کیم سئونگ‌گیو، کیم جین‌سو، کیم‌مین‌جائه، جونگ وویونگ، هوانگ ان‌بئوم، سون هیونگ‌مین، کیم مون‌هوان، کیم‌ یونگ‌گوون، کوون چانگ‌هون و جئونگ وویئونگ به میدان رفته است .

همچنین غنا با ترکیب  زیگی، طارق لمپتی، گیدئون منساه، دنیل آمارتی، محمد سالیسو، توماس پارتی، عبدالصمد سالیس، محمد کدوس، جوردن آیو، آندره آیو و انیاکی ویلیامز مقابل کره جنوبی قرار گرفته است.

کره‌جنوبی در نخستین بازی خود مقابل اروگوئه به تساوی بدون گل دست یافت و غنا با نتیجه سه بر دو از پرتغال شکست خورد.

نیمه اول

آنتونی تیلور داور انگلیسی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

از ابتدای بازی، شاگردان بنتو این دیدار را هجومی آغاز کردند و روی دروازه غنا موقعیت ایجاد کردند اما موفق نبودند.

کره در دقیقه 12 تا اینجای بازی توپ و میدان را در کنترل داشته. آنها سه ضربه کرنر پیاپی را زدند و روی ضربه دوم هم توپ به شش قدم غنا رسید ولی قبل از بازیکنان کره، آیو توپ را دور کرد. کارهای ترکیبی و تشکیل مثلث در کانالهای کناری محوطه، در کنار برنامه‌ها و اجراهای مختلف ضربات ایستگاهی، باعث شده غنا در یک سوم دفاعی زمین خود به عقب بنشیند و در انتظار توپ ربایی و ضد حمله باشد.

کره جنوبی و غنا

سانتر غنایی‌ها در دقیقه 24 در ازدحام بازیکنان در محوطه جریمه به محمد سالیسو رسید و ضربه این بازیکن وارد دروازه کره‌ای‌ها شد.

ضربه سر محمد کدوس در دقیقه 34 وارد دروازه کره‌ای‌ها شد تا اختلاف به ۲ گل برسد.

در دقیقه 45 شوت جونگ وویونگ با اختلاف کم از دروازه غنا به بیرون رفت.

این دیدار در نیمه اول با پیروزی 2 بر صفر غنایی‌ها به پایان رسید.

نیمه دوم

شوت طارق لمپتی در دقیقه 50 با اختلاف از بالای دروازه کره جنوبی به بیرون رفت.

در دقیقه 58 ضربه سر چو گیو سونگ با واکنش دروازه‌بان غنا دفع شد.

چو گیو سونگ کره جنوبی

چند دقیقه بعد از گل اول، باز هم کره‌ای ها موفق شدند با ضربه سر چو گیو یونگ به گل دوم و تساوی با غنا برسند.

محمد قدوس در دقیقه 69 با پاس پاس ایناکی ویلیامز گل دوم خودش و گل سوم غنا را وارد دروازه کره‌جنوبی کند و برتری نماینده آفریقا را در این دیدار دیکته کرد.

محمد قدوس غنا

 ضربه ایستگاهی لی در دقیقه 75 با پای چپ و از فاصله مناسب از بالای دیوار دفاعی گذشت و در حال ورود به گوشه دروازه بود ولی زیگی با یک واکنش خوب به سمت چپ خود شیرجه بلندی زد و دروازه غنا را نجات داد.

ارسال از جناح راست به پشت مدافعان و تیر دورتر درون محوطه غنا در دقیقه 76 به کیم جین سو رسید ولی محمد سالیسو تو را از روی خط دور کرد.

در دقیقه 84 شوت سرکش کیم جین سو به شکل خطرناکی از بالای دروازه غنا به بیرون رفت.

سونگ چو در جناح چپ محوطه غنا در دقیقه 5+90 توپ را برداشت و با پای چپ گوشه بالای دروازه غنا را هدف گرفت ولی زیگی توپ را با دو دست به کرنر فرستاد و مانع از هت تریک این بازیکن شد

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها