|

در جدیدترین نظرسنجی ایسپا اعلام کرد:

امیدواری مردم به صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نظرسنجی را در خصوص فوتبال و مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام داد.

امیدواری مردم به صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی

به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نظرسنجی را در خصوص فوتبال و مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام داد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۶.۱ درصد از کل پاسخگویان امیدوارند ایران از گروه خود به مرحله بعدی صعود کند.

با توجه به نزدیک بودن زمان شروع مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، نظرسنجی را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و تعداد نمونه ۱۵۷۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ درخصوص نگرش شهروندان پیرامون ورزش فوتبال و مسابقات جام جهانی انجام داد. ۵۰.۷ درصد پاسخگویان این نظرسنجی مرد و ۴۹.۳ درصد زن بودند. ۲۷.۷ درصد پاسخگویان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۷.۱ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۵.۲ درصد در رده سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار داشتند و ۶۳.۲ درصد گروه نمونه فاقد تحصیلات دانشگاهی و ۳۶.۶ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.

 

2

 

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد "آیا به پیگیری مسابقات فوتبال علاقه دارند؟" ۳۷.۱ درصد از افراد پاسخگو بیان کردند مسابقات فوتبال را دنبال می‌کنند. در مقابل ۶۲.۶ درصد پیگیر مسابقات فوتبال نیستند. ۰.۴ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند. مردان (۴۹.۶ درصد) بیشتر از زنان (۲۴.۳ درصد) پیگیر مسابقات فوتبال هستند. تفاوت چندان معناداری در میزان علاقه‌مندی به پیگیری مسابقات فوتبال بر حسب گروه‌های سنی وجود ندارد.  ۳۷.۴ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۳۷.۸ درصد از افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۳۵.۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال گفتند که مسابقات فوتبال را پیگیری می‌کنند. میزان علاقه‌مندی به مسابقات فوتبال در بین افراد ساکن در مراکز استان‌ها ۳۶.۳ درصد، افراد ساکن در روستاها ۳۶.۶ درصد و در سایر شهرها ۳۸.۶ درصد است. 

 

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۳۰ آبان امسال شروع خواهد شد. بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۴.۵ درصد) بیان کردند که مسابقات جام جهانی فوتبال برای آن‌ها اهمیت دارد. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد، ۶۶.۱ درصد از کل پاسخگویان امیدوارند ایران از گروه خود به مرحله بعدی صعود کند. این عدد برای کسانی که علاقه‌مند به مسابقات فوتبال هستند و آن را دنبال می‌کنند، ۷۴ درصد است.

 

از کسانی که پیگیر مسابقات فوتبال هستند پرسیده شد: عملکرد آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ۱۶.۹ درصد عملکرد وی را ضعیف ارزیابی کردند. ۱۲ درصد معتقدند عملکرد وی متوسط بوده و ۵۹.۶ درصد عملکرد سرمربیتیم ملی فوتبال را خوب ارزیابی نموده‌اند. ۱۱.۵ درصد هم گزینه نمی‌دانم را انتخاب کردند یا به این سوال پاسخ ندادند. همچنین  ۴۹.۵ درصد از افرادی که پیگیر فوتبال هستند، با تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال (آقای اسکوچیچ) مخالف و در مقابل ۳۹.۲ درصد با این تغییر موافق هستند. ۱۱.۳ درصد به این سوال پاسخ ندادند. 

 

در بخش دیگری از این نظرسنجی درخصوص سرمربی خارجی یا ایرانی از پاسخگویان سوال شد. ۵۴.۱ درصد از کل پاسخگویان معتقدند بهتر است سرمربی تیم ملی فوتبال، ایرانی باشد. این عدد برای افراد نمونه که پیگیر مسابقات فوتبال هستند ۴۶.۱ درصد است. در مقابل ۳۴.۱ درصد از کل پاسخگویان بیان داشتند بهتر است سرمربی تیم ملی فوتبال خارجی باشد. این عدد در بین کسانی که مسابقات فوتبال را دنبال می‌کنند، ۴۸.۳ درصد است. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها