|

تدریس خصوصی زبان

وقتی یک معلم خصوصی دارید، به او می‌گویید چه چیزی می‌خواهید و هدف خود را برای او مشخص می‌کنید

تدریس خصوصی زبان

وقتی یک معلم خصوصی دارید، به او می‌گویید چه چیزی می‌خواهید و هدف خود را برای او مشخص می‌کنید. از سوی دیگر، دبیر خود را با شما همگام کرده و برنامه درسی را طبق نیازهای شما پیش خواهد برد. گاهی اوقات دبیر شما متوجه می‌شود که با چه موضوعی دست و پنجه نرم می‌کنید و‌به شما کمک خواهد کرد. شاید فکر کنید که معلم خصوصی زبان شما وظیفه آموزش مطالب را بر عهده دارد، اما واقعیت این است که دبیر به درک شما در مطالب کمک می‌کند. مواردی که ذکر شد به هیچ عنوان در یک کلاس عمومی قادر به ارائه آن نیست. در این مقاله نحوه تدریس چندین زبان بسیار پرطرفدار به صورت خصوصی آورده شده است که به آنها جداگانه می‌پردازیم.

تدریس خصوصی زبان چینی

چینی پرمخاطب‌ترین زبان در جهان است که تقریبا 1.28 میلیارد نفر به این زبان صحبت می‌کنند. از این تعداد 873 میلیون نفر به زبان چینی و ماندارین صحبت می‌کنند که تقریبا 14% از جمعیت جهان را شامل می‌شود. چین از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین تاریخ و فرهنگ پیوسته در جهان است و 5000 سال قدمت دارد. علاوه بر جمهوری خلق چین تایوان، مالزی، تایلند، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین و مغولستان به زبان چینی ماندارین صحبت می‌کنند. این کشور دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین شریک تجاری ایالات متحده است.  زبان چینی گرامر نسبتا پیچیده‌ای دارد. برخلاف خیلی زبان‌های دیگر صرف فعل یا انحطاط اسمی (مثلا تمایز جنسیت و اعداد) در آن وجود ندارد. مثلا در زبان انگلیسی شخص باید اشکال مختلف فعل see/ saw/seen را یاد بگیرد، اما در زبان چینی فقط باید یک کلمه ken را به خاطر بسپارید. درحالی که در انگلیسی باید بین «گربه» و «گربه‌ها» تفاوت قائل شوید، در چینی فقط به یک شکل این کلمه وجود دارد: “نائو”.

 

البته باید درنظر داشته باشید که در زبان چینی این تمایزات زبان و اعداد به روش‌های دیگری منتقل می‌شود. بیش از 80,000 کاراکتر چینی وجود دارد اما به طور کلی فقط 35000  کاراکتر در مکالمه استفاده می‌شود. در نتیجه زبان چینی را می‌توان زبان منطقی‌تری درنظر گرفت.

در کلاس تدریس خصوصی زبان چینی می‌توانید برای هر سطحی درخواست دهید و آن را برای هرتاریخ و مدت زمانی که مدنظر دارید شخصی سازی کنید. برنامه آموزشی شامل یک برنامه درسی مدرن و اندیشیده شده است که متناسب با زبان آموزان می‌تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد؛ و تضمین می‌کند که هرکسی بهترین درس‌ها و پشتیبانی را در طول تحصیل خود دریافت کند.

تدریس خصوصی زبان کره‌ای

کره‌ای زبان رسمی در کره جنوبی و کره شمالی است. این زبان همچنین توسط بخش بزرگی از جمعیت ایالات متحده، ژاپن، گوام و جزایر ماریانای شمالی به عنوان زبان مادری صحبت می‌شود. زبان کره‌ای پر از شگفتی است. در اینجا سه واقعیت در مورد این بان وجود دارد که ممکن است برای شما غیرعادی باشد:

  • کره‌ای یک زبان جدا شده است، به این معنی که هیچ پیوند قابل توجیهی با هیچ یک از زبان‌های موجود در جهان ندارد.

  • کره‌ای دو سیستم شمارش متفاوت دارد، یکی برای اعداد کوچک و دیگری برای اعداد بزرگ

  • در زبان کره‌ای هفت سطح احترامات وجود دارد، یعنی بسته به اینکه با چه کسی از چه طبقه‌ای از جامعه یا عنوانی صحبت می‌کنید، باید از اسم‌ها و پایان فعل‌های خاص استفاده کنید.

نمی‌توان انکار کرد که زبان کره‌ای سخت است. یادگیری دستور زبان کره‌ای احتمالا سخت‌ترین قسمت سفر شما خواهد بود. برخی از نکات دشوار آن عبارتند از:

  • ترتیب در جمله بندی

  • تلفظ

  • اشکال مختلف پایان افعال

با این حال یادگیری بخش‌های دیگر آن بسیار آسان است. مثلا:

  • اواشناسی، که شامل هیچ صدای عجیب و ناشناخته‌ای نیست.

  • صرف فعل که بسیار روان و ساده است.

  • الفبای کره به نام هانگول که بسیار ساده‌تر از الفبای چینی است.

کره‌ای زبانی با لهجه بسیار چشم‌گیر است، به این معنی که هجاهای برجسته در کلمات به جای بلندی صدا، با زیر و بمی متصاد نشان داده می‌شوند. این زبان بسیار شبیه آواز است و یادگیری آن باید حتما توسط یک مربی حرفه‌ای صورت پذیرد. همچنین زبان کره‌ای را می‌توان یک زبان تاکیدی نیز درنظر‌گرفت؛ زبان‌های تاکیدی زبان‌هایی هستند که بر یک هجای خاص در یک کلمه یا کلمه‌ای خاص تاکید می‌شوند. الفبای کره‌ای مانند سایر الفباهای دیگر تکامل نیافته است. در زمان‌های قدیم از حروف چینی برای نشان‌دادن زبان کره‌ای استفاده می‌شد. امروزه هانگول فقط 24 حرف دارد و گفته می‌شود نحوه نوشتن حروف کره‌ای نشان دهنده ظاهر دهان یا زبان شما هنگام تولید صدای آنهاست.

در تدریس خصوصی زبان کره‌ای به این صورت است که ابتدا 1300 کلمه ابتدایی را می‌آموزید و سپس در در سطح بعدی 5000 کلمه اصلی و پرکاربر را فرا خواهید گرفت. اما کلمات به تنهایی یک زبان را تشکیل نمی‌دهند، بنابراین متن‌های مناسب و مراجع تدریس قوی به شما در این امر کمک خواهند کرد.

تدریس خصوصی زبان ژاپنی

چه از طرفداران مانگا و‌انیمه باشید، چه از علاقه مندان به تاریخ و اداب رسوم این کشور یا اگر صرفا می‌خواهید درمورد فرهنگی که کارائوکه، کاراته و هلوکیتی را برای ما به ارمغان آورده است بیشتر بدانید؛ مطالعه زبان ژاپنی برای شما مناسب است.

در ابتدا باید تصور سخت بودن این زبان را از خود دور کنید. یه یادگیری زبان انگلیسی با تمام قوائد و گرامری که دارد فکر کنید و فورا متوجه می‌شوید که ژاپنی با یک زبان سخت بسیار فاصله دارد. نکات کلیدی یادگیری این زبان درک فرهنگ این کشور و یادگیری نحوه تلفظ صحیح هر کلمه است.  در زبان ژاپنی عادت کنید که صفت‌ها می‌توانند زمان گذشته داشته باشند؛ انتخاب کردن ده‌ها کلمه مختلف برای «من» و یادگیری منتظر ماندن برای فعل تا پایان حمله مانند زبان فارسی است. هیچ خالت فرعی برای نگرانی وجود ندارد. هیچ جنسیت دستوری، هیچ حرف معین یا نامعین و هیچ صرف فعل پیچیده‌ای براساس شخص وجود ندارد. همچنین تلفظ ژاپنی بسیار آسان است.

زبان ژاپنی نهمین زبان پرگفتار در جهان است که برابر با 128 میلیون نفر گویشور است. بزرگترین جامعه  ژاپنی را می‌توان در برزیل و‌سپس در ایالات متحده ، بریتانیا و کانادا یافت. به عنوان یک زبان، ژاپنی هیچ ریشه مشترکی با دیگر زبان‌ها ندارد و در نوع خود خاص است. لازم به ذکر است این زبان منزوی‌ترین زبان نامیده شده که فرد را مجبور به استفاده از روش‌های مختلف برای یادگیری می‌کند. حتی خود کلمه ژاپن نیز منشا خارجی دارد و به معنای «سرزمین طلوع خورشید» است.

یک معلم خصوصی می‌تواند یکپارچگی ارائه دهد، یک شریک گفتگوی متخصص باشد، راهنمایی شخصی ارائه دهد و به شما کمک کند برای رسیدن به اهداف بادگیری زبان، انگیزه خود را حفظ کنید. درحالی که سنجش زیان ممکن است دشوار باشد، رسیدن به سطح بالایی از مهارت زبان ژاپنی یک تعهد و افتخار بزرگ است. یک زبان شناس تخمین می‌زند که رسیدن به سطوح بالا در زبان ژاپنی عنوان «متسلط حرفه‌ای» را اختیار می‌کند و بیش از 2000 ساعت کلاس درس طول می‌کشد! پس اگر در این فکر هستید که آیا این زبان ارزش تلاش شما را دارد یا نه، درنگ نکنید و با داشتن معلمی برای یادگیری، این زبان زیبا را بیاموزید.

تدریس خصوصی زبان اسپانیایی

در ایالات متحده، با جریان پیوسته مهاجران جدید از آمریکای لاتین و رشد جمعیت اسپانیایی تبارها، زبان اسپانیایی با سرعتی بیشتر از هر زبان غیرانگلیسی دیگری جلوتر است. براساس گزارش یک مرکز تحقیقاتی حدود 400 میلیون نفر در دنیا اسپانیایی را به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این جمعیت تا سال 2060 درحدود 700‌ میلیون نفر برسد. این زبان پس از زبان چینی، در رتبه دوم از نظر تعداد کل گویشوران بومی و چهارمین زبان رایج در دنیاست.

شاید شنیده باشید که زبان اسپانیایی به دلیل داشتن جنسیت‌های فراوان و حالت فرعی در دستور زبان، یادگیری دشواری دارد. اما یادگیری این زبان اگر انگلیسی بلد باشید، یادگیری این زبان بسیار آسان‌تر خواهد بود. اسپانیایی هزاران کلمه مشترک با زبان انگلیسی دارد. دستور زبان اسپانیایی ممکن است کمی پیچیده باشد زیرا صرف فعل بسیار مهم است. آخرین مورد اما نه کم اهمیت، این است که املای اسپانیایی (به جز حرف H که هیچ صدایی ندارد) دقیقا همانطور که نوشته می‌شوند خوانده می‌شوند. از سوی دیگر اسپانیایی نه تنها در تلفظ، بلکه اکلای تکامل یافته‌ای دارد؛ در نتیجه هر کلمه بدون توجه به بافت و محتوا به یک شکل تلفظ می‌شود.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب تدریس خصوصی زبان به عنوان راهبرد آموزشی و چگونگی‌ نحوه تدریس کمک کرده باشد. با این حال فراموش نکنید که دقیقا اهداف شما از یادگیری این زبان چه هستند و می‌خواهید به کجا برسید. با نگاه‌کردن به روند کلاس، معلم مناسب را انتخاب کنید. قسمت مورد علاقه شما در کلاس چیست؟ بازخورد تکالیف و امتحانات شما چگونه است؟ پاسخ این سوالات مبنای شما در انتخاب دبیر مناسب است. همچنین شما و دبیر باید تصوری از مدت زمانی که قصد دارید باهم همکاری کنید، داشته باشید تا بتوانید براساس آن برنامه درسی مناسبی داشته باشید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها