|

کشف گنج و اشیای عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس/ عکس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس جزئیات کشف گنج واشیای عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس را اعلام کرد.

کشف گنج و اشیای عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس/ عکس

به گزارش شبکه شرق، فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف گنج و ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی با قدمت چند هزار ساله در شهرستان «چالوس» خبر داد.

سرهنگ محسن سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستورکار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم  را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات، بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در ادامه با اشاره به اینکه این اشیای بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی  شهرستان چالوس با بیان این که قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف گنج در چالوس

کشف گنج در چالوس

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها