|

اعضای کنگره مدعی شد:

علت تعلیق رابرت مالی ارسال اسناد محرمانه به ای‌میل شخصی اش بود

عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، و مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، این ادعا را در نامه روز ۱۷ اردیبهشت خود به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مطرح کردند، ولی هیچ منبعی برای اتهامات یاد شده ارائه نکردند.

علت تعلیق رابرت مالی ارسال اسناد محرمانه به ای‌میل شخصی اش بود

به گزارش شبکه شرق، دو نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده می‌گویند به اعتقاد آن‌ها، مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به این دلیل به حالت تعلیق در آمده است که او اسناد طبقه‌بندی‌شده را به حساب ای‌میل شخصی خود ارسال و بعد آن را در تلفن شخصی‌اش دانلود کرده است.

سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، و مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، این ادعا را در نامه روز ۱۷ اردیبهشت خود به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مطرح کردند، ولی هیچ منبعی برای اتهامات یاد شده ارائه نکردند.

روزنامه آمریکایی «واشینگتن‌پست» روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت این نامه را منتشر کرد. خبرگزاری رویترز هم گزارشی در این زمینه منتشر کرده است.

در این نامه آمده است: «ما می‌دانیم که مجوز امنیتی آقای مالی به حالت تعلیق درآمده است، زیرا او اسناد طبقه‌بندی‌شده را به ای‌میل شخصی خود منتقل کرده و این اسناد را در تلفن همراه شخصی خود دانلود کرده است».

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها