|

هشدار جمهوری اسلامی درباره اژدهای هفت‌سر «چای دبش»/ شفاف‌سازی کنید

دخیل بودن چند دستگاه مختلف در پرونده فساد چای دبش، حکایت از وجود هماهنگی میان مفسدانی دارد که در برخی دستگاه‌های اقتصادی لانه کرده‌اند. سرحلقه یا مرکز ثقل این هماهنگی‌های پرمنفعت چه فرد یا گروهی است؟

هشدار جمهوری اسلامی درباره اژدهای هفت‌سر «چای دبش»/ شفاف‌سازی کنید

به گزارش شبکه شرق، جمهوری اسلامی نوشت: «بیراه نیست اگر کلان فساد چای دبش را مصداقی از اژدهای هفت‌سر بخوانیم. مشخص است که در این اختلاس بزرگ مجموعه‌ای از نهادها مرتبط بوده‌اند. تشخیص اینکه این نهادها از روی ناآگاهی درگیر ماجرا شده‌اند یا آگاهانه، وظیفه دستگاه قضاست، اما سازمان‌یافته بودن چنین اختلاس بزرگی هم فکر چندان بیراهی نیست.»

روزنامه «جمهوری اسلامی» خواستار شفاف‌سازی قوه قضاییه درباره فساد چای دبش شده است. 

در بخش‌هایی از این مطلب آمده است:

«افشای بزرگ‌ترین فساد تاریخ جمهوری اسلامی ایران همزمان شده بود با انتشار خبرهایی درباره یک فساد دیگر در بخش واردات نهاده‌های دامی که اینجا هم متهم اصلی یک نهاد دولتی یعنی وزارت جهاد کشاورزی بود.

بیراه نیست اگر کلان فساد چای دبش را مصداقی از اژدهای هفت‌سر بخوانیم. مشخص است که در این اختلاس بزرگ مجموعه‌ای از نهادها مرتبط بوده‌اند. تشخیص اینکه این نهادها از روی ناآگاهی درگیر ماجرا شده‌اند یا آگاهانه، وظیفه دستگاه قضاست، اما سازمان یافته بودن چنین اختلاس بزرگی هم فکر چندان بیراهی نیست.

اکتفا کردن به اینکه تعدادی از مدیران متخلف (بدون نام و سمت) بازداشت شده‌اند و پرونده در مراحل رسیدگی است و خودمان کشف کردیم، شاید توجیهی برای رقابت‌های سیاسی باشد اما حتما دوای درد اعتماد عمومی مخدوش شده و انگیزه بخشی به تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی نیست.

دخیل بودن چند دستگاه مختلف در این پرونده، حکایت از وجود هماهنگی میان مفسدانی دارد که در برخی دستگاه‌های اقتصادی لانه کرده‌اند. سرحلقه یا مرکز ثقل این هماهنگی‌های پرمنفعت چه فرد یا گروهی است؟

اکنون که نهاد قضا، شفافیت و اطلاع‌رسانی را در دستور کار قرار داده، می‌توان به عنوان مطالبه‌ای ملی این درخواست را مطرح کرد که گزارش‌های منظم و روشنگرانه‌ای از آخرین وضعیت پرونده‌های مهم اقتصادی ارائه کند.»

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها