|

ارتش اسراییل: جنگ در غزه به بن بست رسید

روزنامه اسرائیلی فاش کرد که فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و فرماندهان نظامی رژیم اسرائیل حدود ۱۱ روز پیش در نشستی به این نتیجه رسیده‌اند که به علت عدم حمایت آمریکا از عملیات رفح (جنوب غزه) جنگ در غزه به بن‌بست رسیده است.

ارتش اسراییل: جنگ در غزه به بن بست رسید

به گزارش شبکه شرق، یک رسانه اسرائیلی فاش کرد که فرماندهان این رژیم اخیرا در نشستی به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ در غزه به بن‌بست رسیده و اکنون باید بر سر مسئله بازگردانی اسرا تمرکز کرد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، امروز (یکشنبه)، فاش کرد که فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و فرماندهان نظامی رژیم اسرائیل حدود ۱۱ روز پیش در نشستی به این نتیجه رسیده‌اند که به علت عدم حمایت آمریکا از عملیات رفح (جنوب غزه) جنگ در غزه به بن‌بست رسیده است.

رفح منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که نخست‌وزیر اسرائیل به ادعای حضور نیروهای مقاومت در آنجا گفته قصد دارد به این منطقه که حدود ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در آنجا اسکان دارند، حمله کند.
 
شبکه «الجزیره» به نقل از یدیعوت آحارانوت نوشت که فرماندهان اسرائیلی در این نشست اجماع کرده‌اند در حال حاضر اولویت با بازگردانی اسرای اسرائیلی است.یدیعوت آحارانوت اشاره کرد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ، رؤسای ستاد کل ارتش، شاباک و موساد و مسئول پرونده مذاکرات آتش‌بس در این نشست حضور داشته‌اند.
 
آحارانوت همچنین فاش کرد که فرماندهان نتیجه گرفته‌اند دستیابی به یک توافق درباره آرام‌سازی جبهه شمالی (مرز فلسطین اشغالی و لبنان) بدون آرام‌سازی اوضاع غزه ممکن نیست.
 
این رسانه اسرائیلی همچنین اشاره کرد که مقامات حاضر در این نشست بر این باور بوده‌اند که ارتش اسرائیل دیگر جنگی واقعی در غزه ندارد چراکه اسرائیل دو مسئله یکی حمایت آمریکا و دیگری حمایت شهرک‌نشینان را از دست داده است؛ اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل این حقیقت را نادیده می‌گیرند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مذاکرات آتش‌بس اخیرا با جدیت بیشتری در کشور مصر دنبال شده است.آمریکا رئیس سازمان سیا و قطر هیأتی به نمایندگی از طرف خود به عنوان میانجی این مذاکرات به قاهره اعزام کرده‌اند.

هیأت حماس نیز برای ارائه پاسخ خود به پیشنهاد ارائه‌شده برای آتش‌بس در این مذاکرات حضور دارد.رسانه‌های مصری درباره دستیابی به یک توافق در این مذاکرات ابراز خوشبینی کرده‌اند؛ اما برخی مقامات سیاسی اسرائیلی به رسانه‌های این رژیم گفته‌اند که تل‌آویو جنگ را غزه پایان نخواهد داد.

یک مقام ارشد حماس نیز امروز به روزنامه «العربی الجدید» در این باره گفت که مقاومت تنها در صورت پایان کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه با توافق موافقت خواهد کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها