|

سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده در مشهد و شهرهای خراسان رضوی؛ سیل بیمارستان بردسکن را فراگرفت/ ویدئو و تصاویر

بارش شدید باران موجب وقوع سیل، سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده در چند شهر خراسان رضوی شده است؛ برق برخی مناطق قطع شده و راه‌های ارتباطی چند شهر و روستا نیز مسدود شده‌اند.

سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده در مشهد و شهرهای خراسان رضوی؛ سیل بیمارستان بردسکن را فراگرفت/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق،سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های فریمان، مشهد، کلات، تربت جام و صالح آباد در پی وقوع بارش‌های سیلابی دچار خسارت شده‌اند.

سیدرضا عباسی نیشابوری، سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ۳۲ میلی‌متر باران در ۲۴ساعت گذشته، در فریمان بارید و شماری از منازل روستایی دچار آبگرفتگی شده‌اند. همچنین چند راه روستایی نیز در فریمان مسدود است و یا تردد با سختی در میان گل‌و‌لای انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی به بارش ۳۳ میلی‌متری باران در کلات نیز اشاره کرد و ادامه داد: در پی بارش‌ها، برق هشت روستا با حدود ۵۰۰ خانوار جمعیت در این شهرستان قطع شد که تا صبح امروز برق هفت روستا وصل شده و تنها برق یک روستا با ۴۰ خانوار همچنان قطع است.

عباسی نیشابوری بیان کرد: علاوه بر اینکه جاده سیمان یا همان بلوار رسالت مشهد دچار آبگرفتگی و کندی تردد شده، تعدادی از منازل روستای گوجگی در ۳۵ کیلومتری این کلانشهر نیز دچار آبگرفتگی شده است.

او تصریح کرد: وقوع تگرگ و باران در بخش نصرآباد تربت جام نیز منجر به انسداد راه روستاهای جعفرآباد و حسن آباد شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بارش‌ها در شهرستان صالح آباد نیز باعث آبگرفتگی ۱۸ منزل در روستای رحیم آباد شد که احتمالا در این منطقه کمپ اسکان برپا شود، پل جاده روستای حاجی آباد این شهرستان نیز آسیب دیده و احتمالا این منطقه نیز دچار خسارت جدی است. سیلاب و ریزش کوه منجر به انسداد جاده تربت جام-صالح آباد شده است.

بارش شدید باران و تگرگ موجب شد که آب به بخش‌های مختلف بیمارستان بردسکن برود و بعضی از بخش‌ها تخلیه شود.

سیل و آب‌گرفتگی شدید در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۴۰ مورد آب افتادگی و تجمع آب در پی بارش‌های رگباری دیشب تا صبح امروز در نقاط مختلف شهر مشهد رخ داده است.

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: سه حلقه چاه جذبی نیز در پی این بارندگی‌ها پر شده بود. میانگین بارندگی در مشهد طی ۹ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز بیستم اردیبهشت ماه، ۸.۷ میلیمتر است و با توجه به رگباری بودن بارندگی، در همان لحظه ریزش باران، رواناب در سطح شهر وجود داشت که در بازه زمانی کوتاهی رفع شد.

سیل در مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری تا فردا در آماده باش هستند و ۱۹۴ دستگاه تانکر سازمانی و بخش خصوصی و فضای سبز، خودمکش، جرثقیل، لودر، نیسان، خاور، کمپرسی، بازوغلتان و بالابر نیز در نقاط مختلف سطح شهر برای رفع آب افتادگی‌های احتمالی در سطح شهر مستقر هستند.

یعقوبی بیان کرد: یکی از معضلاتی که در هنگام بارندگی با آن مواجه هستیم، تجمع پسماند رهاشده توسط شهروندان در جوی‌ها و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که این مورد باعث گرفتگی مسیر‌ها می‌شود، لذا از شهروندان درخواست می‌شود تا از ریختن و رهاسازی پسماند در جوی‌ها و کانال‌ها خودداری کنند.

آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان خراسان رضوی در پی بارش پرحجم باران و سیل اخیر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به نزولات آسمانی دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت آینده در آماده باش به سر می‌برند.

جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: بومگردی‌های مستقر در تفرجگاه‌ها با توجه به شرایط موجود آب و هوایی تا زمان خروج این سامانه بارشی تعطیل خواهند بود و در مناطق گردشگری ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

او افزود: مقرر شد تمامی شهرداری‌های استان در شهر‌های مختلف و همچنین شهرداری‌های کلات و مشهد تمهیدات لازم را با توجه به بارش‌ها و برگزاری انتخابات به شکل مطلوب فراهم آورند و به خصوص رودخانه‌های پرخطر منطقه خود را مدیریت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مناطق شمالی استان شامل قوچان، درگز، کلات، چناران، گلبهار، طرقبه - شاندیز و مناطق غرب استان و اطراف نیشابور از نقاط پر خطر هستند و با این رویکرد، تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در آماده‌باش کامل باشند. پیامک‌های هشدار نیز باید برای تمام مشترکان اپراتور‌های تلفن همراه ارسال شود تا هم‌استانی‌ها نسبت به شرایط آب و هوایی و بحرانی آگاهی لازم داشته باشند همچنین صدا و سیما در چارچوب هشدار‌هایی به صورت زیرنویس، پیوسته اطلاع رسانی خواهد کرد.

سیل بیمارستان بردسکن را فرا گرفت

بارش شدید باران و تگرگ موجب شد که آب به بخش‌های مختلف بیمارستان بردسکن برود و بعضی از بخش‌ها تخلیه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها