|

جزئیات تازه از همسان‌سازی و درصد افزایش حقوق بازنشستگان/ حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در ۱۴۰۳ اعلام شد

جزئیات همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید دولت اعلام شد.

جزئیات تازه از همسان‌سازی و درصد افزایش حقوق بازنشستگان/ حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، جزئیات همسان‌سازی، افزایش حقوق بازنشستگان و حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری اظهار کرد: به موجب قانون مصوب، دستمزد حداقلی‌بگیران با افزایش ۳۵ درصدی و همچنین سایر سطوح درآمدی با افزایش ۲۲ درصد‌+‌۶۹۰ هزار تومان همراه است که از فروردین ماه اعمال، اما از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز اعلام کرد که سعی می‌شود معوقات در خردادماه پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

موسوی همچنین درباره میزان افزایش «حق عائله‌مندی و اولاد» نیز گفت: حق عائله‌مندی نیز با این افزایش جدید بیش از ۱۰۰ درصد در سال جاری رشد داشته و حق اولاد نیز با رشدی بالغ بر ۵۰ درصد همراه بوده است.

او در پاسخ به اینکه نگرانی‌هایی در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها در سال جاری عنوان می‌شود، گفت: همسان‌سازی به افزایش حقوق سالانه ارتباطی ندارد و از آنجایی که هنوز برنامه هفتم ابلاغ نشده است، بعد از ابلاغ، آنچه که به موجب قانون به ما تکلیف شود، با تامین منابع به قانون عمل می‌کنیم.

حداقل حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ ابلاغ شد

تصویب‌نامه‌ هیات وزیران با موضوع افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به طور رسمی ابلاغ شد.

با ابلاغ تصویب‌نامه‌ هیات وزیران، مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت افزایش خواهد یافت.

در بخشی از این تصویب‌نامه آمده است: «از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان ۳۵ درصد افزایش یابد به نحوی که مجموع دریافتی با احتساب عائله مندی، اولاد، معیشت و مسکن کمتر از ١٠٠،٩۶١،۵۶٠ ریال نباشد.

مستمری مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته و به نسبت از مزایای جانبی مذکور برخوردار خواهند شد. مستمری دریافت کنندگان بالاتر از حداقل به میزان ۲۲ درصد به علاوه ۶،٩٠٠،٧٨٠ ریال افزایش می‌یابد.»

نکته اینجاست که براساس این تصویب‌نامه، کمک هزینه عائله مندی و اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند دستگاه‌های اجرایی قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال لحاظ می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود.

وزیر کار افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اجرا می‌شود؟

عضو هیات رئیسه مجلس خبری جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

احمد نادری، عضو هیات رییسه مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحات جدیدی ارائه کرد. 

این نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.»

حقوق بازنشستگان

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها