|

5 روش مطمئن برای فروش کتاب های دست دوم

در این مقاله قصد داریم بهترین روش های فروش کتاب های دست دوم یا کتابخانه شخصی را به شما آموزش دهیم. منظور ما از کتاب دست دوم در این مقاله صرفا کتب غیر درسی و غیر آموزشی است.

5 روش مطمئن برای فروش کتاب های دست دوم

 

اگر کتابخوان هستید احتمالا به دلایل مختلف با این پرسش مواجه شدید که کتاب های دست دوم را کجا بفروشیم؟ و به دنبال خریدار کتاب دست دوم بوده اید. ممکن است افراد به دلایل متعددی مثل کمبود فضا، مهاجرت، عدم استفاده از کتاب ها، فوت، جابجایی محل سکونت و ... قصد فروش کتابخانه شخصی یا بخشی از کتابهای خود را داشته باشند.

فروش از طریق اپلیکیشن های واسط:

در این برنامه ها شما می توانید شخصا عکس و مشخصات کتاب را آپلود کنید و قیمتگذاری توسط خودتان انجام خواهد شد. این روش فروش مزایا و محاسن خاص خود را دارد فقط باید توجه کنید که کاربرد این روش فقط در حالتیست که تعداد محدودی کتاب دارید. اگر تعداد کتابهایتان بیشتر از 10 جلد باشد معمولا این روش صبر و حوصله ی ویژه ای می طلبد. چون شما برای هر کتاب باید پاسخگوی تعدادی از افراد باشید و احتمالا در مورد قیمت نهایی وارد مذاکره شوید و برای تحویل آن قرار حضوری بگذارید. چنین پروسه ای برای یکی دو کتاب می تواند منطقی باشد و احتمالا مبلغی که شما دریافت میکنید بیش از مبلغی است که قرار است یک کتابفروش به شما پرداخت کند. در این مقاله قصد نداریم در مورد روش های قیمتگذاری کتاب های دست دوم صحبت کنیم ولی بهتر است برای قیمتگذاری به سایت های فروش کتاب دست دوم مراجعه کنید و قیمتی در همان حدود برای کتابتان مشخص کنید. همچنین می توانید از صفحات مجازی کتابفروش ها در اینستاگرام برای قیمت گذاری استفاده کنید (مثلا برای خرید رمان صد سال تنهایی 100 هزار تومان هزینه کردید. اگر از هر لحاظ سالم است میتوانید قیمتی در حدود 60 تا 70 تومان برایش در نظر بگیرید) البته ممکن است شما قصد فروش کتاب نایابی داشته باشید که براحتی قیمت آن را نتوانید پیدا کنید. در این صورت بهتر است از همان کتابفروشی هایی که خرید کتاب نایاب را انجام میدهید در این مورد راهنمایی بگیرید.

 

فروش حضوری به کتابفروش ها:

در این روش اگر تعداد کتابهایتان به اندازه ای است که قابلیت حمل آسان دارد (حدود 10-15 جلد) می توانید بصورت حضوری به میدان انقلاب یا مراکز خرید کتاب در شهر خود مراجعه کنید و از کتابفروش ها بخواهید کتابهایتان را قیمتگذاری کنند. در این روش بهتر است به محلی بروید که حداقل دو سه کتابفروشی وجود دارد تا از هر کدام قیمت بخواهید و کتابها را به بالاترین پیشنهاد بفروشید.

کتاب دست دوم را کجا بفروشیم؟

فروش کتاب ها درب منزل:

در صورتیکه تعداد کتاب هایتان زیاد است و برای جمع آوری و فروش آنها نیاز به حضور کتابفروش ها در محل شما باشد، می بایست ابتدا با کتابفروشی که معتمد شماست تماس بگیرید و از او بخواهید قیمتگذاری انجام دهد. تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید این است که عکس کتابها را بصورت دقیق بگیرید و برای کتابفروش ارسال کنید. عکس ها باید به نحوی باشد که عناوین کتابها از عطف مشخص باشد. توجه کنید که اگر عکس ها را طوری بگیرید که عناوینی در عکس مشخص نباشد به ضرر خودتان خواهد بود. یا مثلا یک ردیف کتاب برای کتابفروش ارسال کنید و بگویید همه کتابها در همین حد است و 200 جلد هستند. معمولا کتابفروش ها بر اساس چنین ادعاهایی قیمتگذاری نخواهند کرد. اگر هم قیمتگذاری انجام شود مطمئن باشید که دقیق نیست و احتمالا به ضرر شما خواهدبود چراکه در قیمتگذاری دست پایین را میگیرند تا حتی المقدور ضرری نبینند.. بارها با فروشندگانی مواجه شدیم که از ما میخواهند برای کتابهای داخل کارتنشان قیمت تعیین کنیم و مثلا می گویند کتابهای قدیمی است یا خیلی عناوین نایابی داریم. ضمن اینکه بعضا کتابهای نایابی داخل مجموعه شماست که از قیمت بالای آن اطلاعی ندارید. پس در مجموع پیشنهاد ما این است که چند دقیقه وقت بگذارید و بهترین عکس های ممکن را از کتابخانه تان برای خریداران ارسال کنید. اگر کتابها در قفسه هست، از هر قفسه یا دو قفسه یک عکس و اگر روی زمین است، کتابها را روی هم بچینید و از عطفشان عکس بگیرید. دقت کنید اگر کتابها روی زمین است حتما باید روی هم چیده شود چون اگر کنار هم بگذارید، مشخص نخواهد بود که چند صفحه دارد.

کتاب دست دوم را کجا بفروشیم؟

فروش کیلویی:

خیلی از مواقع مردم تصور میکنند کتابفروش ها فقط بصورت کیلویی کتاب می خرند و از همان ابتدا بدنبال خریداران کیلویی هستند. باید بدانید که فقط عناوین درسی قدیمی، کتب زبان آموزشی قدیمی، اغلب کتب مذهبی و بعضی عناوین ضعیف را باید بصورت کیلویی بفروشید. ولی توصیه ما این است که قبل از فروش کیلویی حتما عکس کتابها را به یک کارشناس ارسال کنید و از او بخواهید در این مورد به شما مشورت دهد. وقتی مطمئن شدید کتابها مناسب فروش به کتابفروش ها نیست در این صورت می توانید با خریداران کیلویی تماس بگیرید.

فروش اینترنتی:

بعضا ممکن است بدلیل اینکه در شهرستان هستید و امکان تحویل حضوری ندارید، تصویر کتابها را برای خریدار کتاب دست دوم ارسال کنید و پس از حصول توافقات اولیه کتابها را از طریق پست (اگر تعداد کم باشد) یا توسط شرکت های باربری (اگر تعدادشان زیاد باشد) به آدرس خریدار ارسال کنید. در اینصورت می بایست اطمینان حاصل کنید که کتابها را به خریدار معتبری فروختید چون مبلغ کتابها معمولا پس از رسیدن کتابها و بررسی سلامت آنها به حسابتان واریز می شود. یکی از وبسایت های معتبر خرید کتاب دست دوم کتاب رومی است. پروسه خرید کتاب های شما توسط رومی دقیقا به همین شکل انجام می شود. اگر امکان ارسال کتاب ها را دارید، می توانید از طریق شماره تلگرام یا واتساپ رومی (09108295823) عکس کتابها را ارسال کنید و در صورت حصول توافق، کتابها را برای رومی ارسال کنید. فقط دقت کنید در مورد سلامت کتابها باید دقیق توضیح دهید تا قیمتگذاری درست انجام شود تا زمانیکه کتابها به دست رومی رسید عینا مبلغ توافق شده به حسابتان واریز شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها