|

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی کدام است؟

اهمیت نرم‌افزار حسابداری به حدی زیاد است که انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی برای بالا بردن بازدهی شرکت‌ها به یک چالش مهم تبدیل شده است. کارآمدی نرم‌افزار حسابداری، و خدماتی که ارائه می‌دهد، ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی، بازدهی، سودآوری و حتی ضرر کردن کسب و کارها دارد.

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی کدام است؟

بنابراین شما به‌عنوان مسئول و مدیر یک شرکت و کسب و کار، باید با فاکتورهای مناسب برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی آشنایی کامل داشته باشید. در ادامه ابتدا یک تعریف مختصر از نرم‌افزار حسابداری شرکتی ارائه می‌دهیم و سپس ویژگی‌های این نرم افزار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تعریف کلی نرم افزار حسابداری شرکتی

امروزه پیشرفت تکنولوژی در صنعت نرم‌افزار، علم حسابداری را نیز پوشش داده و تحولات گسترده‌ای در این زمینه ایجاد شده است. در گذشته تمام امور مربوط به حسابداری به‌صورت دستی انجام می‌شد که با وجود تمام کارآمدی حسابداران، باز هم خطاهای متعددی مشاهده می‌شد که گاهی اوقات آسیب‌های جدی به سیستم مالی شرکت‌ها وارد می‌شد.

اما با وجود پیشرفت سیستم‌های مالی و ظهور نرم‌افزار حسابداری این مشکلات با نظم و دقت بالا برطرف شده و امور مالی شرکت‌ها و کسب و کارها با دقت و کیفیت بیشتر انجام می‌شود. نرم افزار حسابداری شرکتی تمام امور شرکت نظیر حسابداری، فروش، خرید، تولید، حقوق و دستمزد، خزانه و مواردی از این قبیل مدیریت می‌کند. نرم‌افزار حسابداری شرکتی هم به‌صورت فایل نصبی بر روی سرور محلی و هم به صورت آنلاین، قابل استفاده است.

یکی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی، نرم‌افزار حسابداری صدگان است که از قابلیت‌های ویژه برخوردار بوده و با امکانات مختلف و کارآمدی که ارائه می‌دهد، یک محصول پیشرفته برای استفاده در سیستم مالی شرکت‌ها محسوب می‌شود. در ادامه سعی می‌کنیم نکات مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی را ذکر کنیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری شرکتی

فاکتورهای مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری شرکتی

در انتخاب این نرم‌افزار باید نکاتی را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم بهترین نرم‌افزار را با خاص‌ترین امکانات خریداری کنیم. توجه داشته باشید که علاوه بر شناخت این فاکتورهای مهم، لازم است نیاز‌های کسب و کار خود را مکتوب کرده و درنهایت با درنظرگرفتن آن‌ها، نرم افزار مناسبی تهیه نمایید. این نکات عبارتند از:

  1. دقت بالا در انجام محاسبات

  2. امنیت بالا

  3. قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد

  4. برخورداری از خدمات پشتیبانی

  5. کاربری راحت

  6. قابل گسترش باشد

  7. قابلیت نصب ماژول‌های متنوع را داشته باشد

  8. قابلیت اتصال به سایر نرم‌افزارها

  9. قابلیت ارائه گزارش در بخش‌های مختلف داشته باشد

  10. امکان شخصی سازی آن بر اساس نیاز شرکت‌ها

شما باید توجه کنید که بهترین نرم افزار حسابداری باید بر اساس اهداف شرکت، کم و کیف کسب و کار شما شخصی سازی شود تا بتواند برای موفقیت‌آمیز بودن کارتان موثر عمل کند.

انواع نرم افزار حسابداری شرکتی

همانطور که اشاره شد با گسترش انواع مختلف کسب و کارها و همچنین تنوع فرآیندهای مالی، طریقه حسابداری در شرکت‌ها نیز تخصصی‌تر و پیچیده‌تر شده است. به همین علت، نرم افزار حسابداری شرکتی به دسته‌های مختلفی تقسیم شده که در ادامه به اختصار آنها را ذکر خواهیم کرد. انواع نرم افزار حسابداری شرکتی که در بازار موجود هستند عبارتند از:

  1. نرم افزار حسابداری شرکتی تولیدی

  2. نرم افزار حسابداری شرکتی بازرگانی

  3. نرم افزار حسابداری شرکتی خدماتی

  4. نرم افزار حسابداری شرکتی پیمانکاری

  5. نرم افزار حسابداری شرکتهای توزیع و پخش

به طور کلی اینگونه نرم افزارها با توجه به زمینه فعالیت شرکت‌ها دسته‌بندی می‌شود و هر کدام از توسعه‌دهندگان ممکن است تقسیم‌بندی مورد نظر و خاص خود را مد نظر قرار دهند. در ادامه با ویژگی‌های نرم افزار حسابداری شرکتی صدگان بیشتر آشنا می‌شویم.

نرم افزار حسابداری صدگان

سیستم حسابداری صدگان

ثبت ساده و آسان رویدادهای مالی در نرم‌افزار حسابداری شرکتی صدگان یکی از مزیت‌های این سیستم است که باعث شده اکثر شرکت‌ها از خدمات این نرم‌افزار برای امور مالی خود استفاده کنند. صدگان این سیستم حسابداری را در دو نسخه استاندارد و پیشرفته ارائه می‌دهد که توانای مدیریت نقدینگی، انبار، فروش و مواردی از این قبیل را دارند.

این سیستم یک نرم افزار حقوق و دستمزد پیشرفته و دقیق است که در رسیدگی به این امور یک دستیار کارآمد برای مسئولین شرکت‌ها محسوب می‌شود. تمام خدمات این نرم‌افزار با در اختیار گذاشتن یک بستر حسابداری 6 سطحی ارائه می‌شود که در نوع خود بسیار قدرتمند و بی‌نظیر طراحی شده است.

امکاناتی که نرم افزار حسابداری شرکتی صدگان ارائه می‌دهد؟

یک نرم افزار حسابداری خوب مدیریت فعالیت‌های مختلف بحث مالی و همچنین حسابداری یک شرکت را باید به نحو احسنت انجام دهد. از جمله امکاناتی که نرم افزار حسابداری صدگان ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • حسابداری ۶ سطحی با ۳ سطح تفصیل شناور

  • درج اتوماتیک کدینگ جامع پیشنهادی

  • گزارشات قانونی ارزش افزوده و معاملات فصلی

  • ورودی و خروجی اسناد حسابداری از طریق فایل Excel

  • گزارشات مقایسه‌ای ماهانه و سالانه

  • پنل مدیریتی پایش عملیات

  • امکان طراحی گزارشات سیستم با ابزار پیشرفته Stimulsoft

یک نرم افزار حسابداری کارآمد روش‌های مختلفی نظیر حسابداری تعهدی، حسابداری دولتی، حسابداری دانشگاهی و شرکتی را پشتیبانی کند.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی صدگان

یکی از مهمترین جنبه‌های راه‌اندازی یک کسب و کار، ثبت نمودن اطلاعات مالی، ثبت هزینه‌های ورودی و خروجی و همچنین محاسبه سود در هر زمانی است. مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری صدگان برای کسب و کارها عبارتند از:

  1. پیشرفت دقت در محاسبات مهم

  2. سرعت بخشیدن به ثبت و دسترسی به داده‌ها

  3. کم شدن هزینه‌های مختلف

  4. گزارش‌گیری و همچنین تحلیل‌های مناسب

  5. محاسبه دقیق مالیات و بیمه

نتیجه‌گیری

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف، علم حسابداری نیز از این مقوله عقب نمانده و با طراحی و عرضه نرم‌افزار حسابداری پیشرفته برای انواع کسب و کارها، کمک بسزایی به مدیران شرکت‌ها و موسسات مالی کرده است. شرکت صدگان نیز در این زمینه با طراحی بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی با قابلیت‌های منحصربه‌فرد، سعی کرده است خدمات ویژه‌ای را به کاربران و مشتریان خود ارائه دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه، با محصولات جدید و فوق‌العاده تیم صدگان بیشتر آشنا شوید. همچنین برای آشنایی بیشتر و رفع ابهامات خود در این خصوص، می‌توانید با مشاوران مجرب این مجموعه، ارتباط برقرار کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها